Actualitzat 30/03/2017 15:18

MásMóvil alerta que els operadors han passat de regalar mòbils a subvencionar el futbol

BARCELONA, 7 nov. (EUROPA PRESS) -

El conseller delegat de MásMóvil, Meinrad Spenger, ha criticat que els operadors de telecomunicacions a Espanya han passat de subvencionar terminals mòbils a subvencionar el futbol, tot oferint-lo a un preu inferior al de cost que compensen amb els preus de paquets per a tot el món "amb coses que la gent no necessita".

En una jornada sobre la regulació de la banda ampla, el desplegament de xarxes de nova generació i la importància de l'oferta de continguts audiovisuals en la competència organitzada per l'Autoritat Catalana de la Competència (Acco), ha afirmat: "Crec que per al sector no és el camí correcte".

Ha considerat que els imports que s'estan pagant per continguts són massa elevats i que la quota de televisió de pagament a Espanya no ha pujat el suficient per justificar els preus actuals, després del que el president de l'Acco, Marcel Coderch, s'ha mostrat partidari de separar els serveis de telecomunicacions dels continguts perquè cada consumidor "pagui pel que vol".

Spenger ha criticat que els operadors estan pagant més pel futbol que el que inverteixen a desplegar fibra òptica, i el directiu del quart operador d'Espanya després d'adquirir Pepephone i Yoigo ha assegurat que ells no tenen intenció de "fer bogeries" subvencionant altres sectors.

Des de MásMóvil sí que estan estudiant diversificar ingressos amb nous serveis aliens a les telecomunicacions a través de Pepephone, que comercialitza electricitat des del 2015, tot i que Spenger ha afirmat que la decisió no es prendrà fins al primer trimestre del 2017, reconeixent que una de les opcions és entrar en els negocis de banca i assegurances mantenint la seva estratègia de transparència, preus baixos i qualitat d'atenció al client.

APOSTA PER CATALUNYA

Spenger ha explicat que volien tenir la seu de MásMóvil a Barcelona, però que la concentració de les grans empreses a Madrid els va portar a instal·lar-se a la capital espanyola, si bé ha indicat que Catalunya és un mercat prioritari per a la companyia.

Ha recordat que preveuen invertir 50 milions d'euros en la comunitat autònoma entre 2017 i 2018 per portar la fibra òptica a més de 300.000 llars de poblacions catalanes d'entre 5.000 i 50.000 habitants a les quals ara no arriba l'alta velocitat (fibra o cable), i que la inversió de 2017 suposa el 25% del total per a tot Espanya.

En la jornada també han participat el director general de l'Acco, Marc Realp; el sotsdirector d'anàlisi de mercats de comunicacions electròniques de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), Juan Diego Otero, i la directora de l'Agència Catalana de Consum (ACC), Montserrat Ribera, que han repassat la normativa actual del sector de les telecomunicacions a l'àmbit de la competència i de la protecció del consumidor.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés