Actualitzat 01/06/2016 16:19

Markaide diu que ser més grans "no serà una prioritat en el futur" d'Eroski, que se centrarà en la competitivitat

Agustín Markaide
EROSKI

El 75% dels seus clients d'internet compren frescos i augura "gran recorregut" als serveis de recollida de comandes realitzats en línia

BILBAO, 27 maig (EUROPA PRESS) -

El president d'Eroski, Agustín Markaide, ha afirmat que "ser més grans no serà una prioritat en el futur", per la qual cosa la cooperativa comença una etapa focalitzada en la competitivitat, situant als seus Socis Client al centre de l'organització, prioritzant la botiga com lloc de relació i buscant una major vinculació a través d'una atenció més personalitzada.

Markaide ha participat a Barcelona a la 'XX Trobada sectorial sobre Alimentació i Begudes', organitzat per Iese i la consultora Deloitte, que ha reunit a una representació notable de l'empresariat agroalimentari espanyol.

Durant la seva intervenció, ha explicat que Eroski situa als seus Socis Client a l'epicentre de la seva estratègia i, gràcies a les possibilitats de la tecnologia i els nous canals de comunicació, avança cap a un gestió "més integral i més segmentada en funció dels perfils de client, buscant la seva satisfacció, la rellevància de l'estalvi generat i una major eficiència de les ofertes derivada d'un major ajust a les seves expectatives".

"Avui gestionem en simultani més de 30.000 propostes comercials diferenciades per perfils de client", ha destacat.

El president de la cooperativa de distribució ha repassat com el comerç electrònic alimentari és "molt petit", però creix a dos dígits i el 75% dels clients del supermercat Eroski en línia compren frescos, una xifra "molt destacable en el sector".

Alhora, ha revelat que els serveis de recollida de comandes realitzats en línia tant en cotxe (clickndrive) com a peu (clic ncollect) tindran "gran recorregut".

Markaide ha insistit que Eroski "s'esforça per fer de la compra un acte agradable, una experiència enriquidora per al client. Però, sens dubte, els canals tecnològics seran utilitzats per aquells en la priorització del temps dels quals no cap visitar una botiga, puntualment o com un hàbit".

Segons la seva opinió, "per a la massificació del comerç electrònic alimentari, caldrà dissenyar nous models de negoci econòmicament més viables que els actuals sobre noves plataformes tecnològiques que encara estan per arribar".

"Les aliances entre sectors molt diversos podrien generar innovacions disruptives, que no seran per a l'endemà, però és cert que la convergència ON-OFF és ja un interessant territori a explorar", ha afegit.

ALIMENTACIÓ SALUDABLE

D'altra banda, Markaide ha assegurat que promoure una alimentació saludable forma part de la missió d'Eroski i ha revelat que durant 2015 va eliminar més de 286 tones de sal, sucres i greixos dels seus productes de marca pròpia a través del seu programa de millora nutricional.

També ha eradicat els greixos vegetals parcialment hidrogenades a tots els seus productes de marca pròpia. Alhora, Eroski aplica en els seus envasos el "Semàfor Nutricional", un etiquetatge que destaca per la seva transparència i facilitat de comprensió.

El president d'Eroski ha explicat el model d'estengui 'amb tu' amb el qual la cooperativa ha remodelat ja el 30% de la seva xarxa i ha recordat que prioritza l'amplitud de gamma en múltiples categories per a una major llibertat d'elecció del consumidor en la configuració d'una dieta "més variada i saludable".

Aquestes botigues donen un salt en la seva especialització en frescos, atorgant protagonisme als aliments locals de temporada. Els frescos tenen un pes superior al 25% en les vendes d'hipermercats i més del 40% en supermercats, amb notables creixements de dos dígits en les botigues de nova generació.

CRISI

Markaide ha recordat que durant aquests anys de crisi econòmica s'ha assistit a una "devaluació de l'alimentació, en euros i en qualitat, desplaçant gran part del consum a una alimentació més energètica i menys basada en frescos".

"Això, sens dubte, ha afavorit a alguns formats d'estengui basats en el preu i en un assortiment curt. Però crec que hi ha molt espai per a valoritzar l'alimentació, i ho dic des de la defensa dels interessos del consumidor", ha manifestat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés