Publicat 27/05/2016 18:19

Mango va guanyar 4 milions el 2015 respecte dels 107 del 2014 per amortitzacions i fluctuacions de divises

Tienda de Mango en Ciudad de México
MANGO

La facturació creix en un 15,3% fins a 2.327 milions, dels quals el 81% correspon a mercat internacional

BARCELONA, 27 maig (EUROPA PRESS) -

La firma de moda catalana Mango ha tancat l'exercici 2015 amb una reducció del benefici, que s'ha situat en quatre milions d'euros, respecte dels 107 milions registrats l'any anterior, ha informat aquest divendres l'empresa en un comunicat.

La companyia ha explicat que la pèrdua de rendibilitat es deu a l'impacte d'algunes divises, especialment del dòlar, i a l'increment de les amortitzacions per inversions, i ha concretat que les dues partides han suposat un impacte de 100 milions d'euros per a la marca: les fluctuacions de les divises han impactat en 70 milions i les amortitzacions, en 30.

Pel que fa a les amortitzacions, la companyia ha executat un esforç inversor que, a més de la transformació de la xarxa de vendes, inclou la posada en funcionament del nou centre logístic de Lliçà d'Amunt (Barcelona), que ja es troba en funcionament i que a ple rendiment preveu contractar 400 persones.

CREIXEN LES VENDES

Tot i això, la facturació de Mango s'ha incrementat en un 15,3% fins a arribar a 2.327 milions d'euros, respecte dels 2.017 de l'any anterior, fet que suposa superar les expectatives inicials, fixades en un augment del 13%, ha destacat la companyia.

Segons la multinacional amb seu a Palau-solità i Plegamans (Barcelona), la clau d'aquest creixement en vendes ha estat la progressiva consolidació del projecte de transformació comercial en què el grup ha invertit 1.200 milions d'euros en els últims tres anys i que li ha permès ampliar en més de 300.000 metres quadrats la superfície de venda mitjançant l'obertura de 164 'megastores'.

El 81% de la facturació de Mango correspon a l'activitat internacional i el 19% restant al mercat espanyol, on el volum de negoci ha augmentat en un 20,1%, fet que la companyia ha atribuït a l'èxit de les mega botigues, ja que Espanya concentra el major nombre d'aquest tipus d'establiments amb 25.

L'any passat, Mango va obrir 63 'megastores' i va acabar l'any amb de 164, mentre que per a aquest any es preveuen 45 noves obertures; en total, la companyia disposa de 2.730 punts de venda en 109 països.

La facturació de la venda en línia ha incrementat el seu pes i a tancament del 2015 suposava el 10,7% de les vendes totals, amb un valor total de 234 milions d'euros, un 27% més que l'any anterior.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés