Publicat 07/06/2016 15:09

Lleida vol competir amb Saragossa com a plataforma logística

Diputación de Lleida quiere que la provincia compita como plataforma logística
EUROPA PRESS

Participa per primera vegada en el saló per promocionar els serveis de Lleida

BARCELONA, 7 juny (EUROPA PRESS) -

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha assegurat aquest dimarts que la província de Lleida vol competir amb Saragossa com a plataforma logística pròxima als Ports de Barcelona i Tarragona i al Corredor Mediterrani.

Així ho ha dit en declaracions als mitjans després de la inauguració del Saló Internacional de la Logística i la Manutenció (SIL) 2016, que se celebra al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona; aquesta és la primera edició en què la Diputació de Lleida participa amb un estand propi.

"La nostra pretensió és competir amb Saragossa", ha dit Reñé, que ha assegurat que Lleida està més ben posicionada per la seva proximitat als corredors principals, com el Barcelona-Madrid, Tarragona-País Basc i Terres de l'Ebre-Lleida-Aran-França.

La Diputació de Lleida va constituir a mitjan març el grup de treball Lleida logística-Corredor Mediterrani, integrat per una trentena de representants empresarials, amb l'objectiu d'impulsar la plataforma logística de Lleida.

Com a actius, Reñé ha assegurat que la província té sòl a un preu adequat per a les empreses del sector logístic, i amb el potencial del sector agroalimentari, ja que les comarques lleidatanes produeixen i gestionen més de 30 milions de tones, de les quals cinc es gestionen a través del Port de Tarragona.

"De moment no tenim calendari, sinó que hem detectat les oportunitats i ara comencem a vendre i a explicar", ha sostingut el president de la Diputació de Lleida, que ha apressat a tenir les infraestructures necessàries.

CONNEXIÓ ENTRE TARRAGONA I SARAGOSSA PER LLEIDA

La Generalitat valora positivament el projecte, i Reñé iniciarà contactes amb el pròxim Executiu Central que surti de les urnes el 26 de juny, a qui reclamarà que la connexió ferroviària entre Tarragona i Saragossa sigui per Lleida, tant en passatgers com mercaderies, amb ample de via internacional.

Per això, té el suport del 'lobby' Ferrmed, el president del qual, Joan Amorós, ha defensat que Lleida pot ser un punt de trobada per als fluxos dels Ports de Barcelona i Tarragona i la Vall de l'Ebre.

Alhora, ha apressat que la producció hortofructícola lleidatana pugui canalitzar-se a Europa via ferroviària amb menys temps de viatge, cosa que reduiria també els costos: "Som uns grans defensors de Lleida com a plataforma logística".

"Necessitem l'ample internacional fins a Lleida i Saragossa", ha demanat Amorós, que ha anunciat que Ferrmed farà el 2017 una jornada a Lleida per parlar de les seves connexions amb Europa.

MÉS INFRAESTRUCTURES

Des del sector empresarial, el president de la Cambra de Comerç de Lleida, Joan H. Simó, ha recalcat que "Lleida és el rebost de Catalunya", i per millorar-ne la competitivitat necessita el Corredor Mediterrani.

"Demanem infraestructures perquè un país sense infraestructures no és un bon país", ha apuntat, i ha considerat que el Govern espanyol no inverteix el necessari en l'Eix Mediterrani, i això està originant retards.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés