Publicat 22/11/2014 12:13

Lleida celebra 25 anys de creació del Patronat de Turisme i dels premis 'Pica d'Estats'

Presidente de la Diputación de Lleida, Joan Reñé
EUROPA PRESS

LLEIDA, 22 nov. (EUROPA PRESS) -

La Diputació de Lleida celebra aquest dissabte la 'Nit del turisme' per commemorar el 25 aniversari de la creació del seu Patronat de Turisme, de la marca 'Ara Lleida' i del Premi turístic internacional 'Pica d'Estats' de premsa, ràdio, televisió i internet.

Al sopar, al qual assistirà el conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, el Patronat de Turisme lliurarà els premis Pica d'Estats de reportatges sobre qualsevol aspecte turístic de les comarques lleidatanes publicats o emesos en mitjans de comunicació estatals o internacionals i que estan valorats en 38.000 euros.

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha ressaltat que el Patronat de Turisme que va sorgir per potenciar el Pirineu ha donat un resultat excel·lent a totes les comarques, també a la Plana.

"Es va gestar per a les del Pirineu que patien una gran crisi del sector primari, es va intuir que el nostre patrimoni natural tenia possibilitats i es va treballar patrimoni arquitectònic i gastronòmic", ha explicat Reñé a Europa Press.

Reñé considera que amb l'impuls del patronat, el sector s'ha implicat molt en les campanyes de neu, en les d'esports d'aventura i a l'hora de plantejar una variada oferta de senderisme i altres propostes que han ajudat a desestacionalitzar el turisme en la demarcació.

La neu és un dels més grans atractius de la província, en què les seves onze estacions d'esquí, sumen més de 460 quilòmetres de pistes esquiables, "la concentració més gran d'oferta a l'Estat espanyol i al sud d'Europa", ha subratllat Reñé.

Per al president de la Federació d'Hostaleria de Lleida, Juan Antonio Serrano, la creació del Patronat "ha estat un encert".

"El temps ha demostrat els bons resultats de poder comercialitzar sota una sola marca l'oferta d'una província tan extensa i amb una zona turística tan llunyana, llavors", ha explicat Serrà, qui a més considera que el Patronat segueix sent un instrument imprescindible.

Per la seva banda, el director del Patronat de Turisme, Jordi Blanch, ha destacat que l'organisme ha contribuït al creixement sostingut del turisme i a la seva fidelització.

Segons les seves dades, entre el setembre del 2013 i el setembre del 2014, el nombre de turistes que ha visitat Lleida ha augmentat un 6,6% i el nombre de pernoctacions també ha pujat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés