Publicat 20/10/2016 17:17

La Llave de Oro busca diversificar-se cap al segment hoteler i patrimonial

BARCELONA, 20 oct. (EUROPA PRESS) -

La Llave de Oro està buscant oportunitats per diversificar-se en els negocis hoteler i patrimonial, tot i que mantenint com a negoci principal la seva activitat tradicional de promoció i construcció, ha anunciat a Europa Press el conseller delegat de la companyia familiar, Ferran Marsà.

En una entrevista amb motiu del saló immobiliari Barcelona Meeting Point, ha explicat que seguiran centrats en la promoció i construcció d'habitatges de primera residència a Barcelona i la primera corona metropolitana, però que buscaran oportunitats per diversificar els seus ingressos.

La companyia ja va obrir un hotel a l'avinguda Drassanes de la capital catalana el 2012, l'Andante Hotel, amb 134 habitacions i que gestiona directament, i aquest model de promoció i posterior gestió, i els resultats han estat satisfactoris, és el que vol replicar com a mínim amb dos o tres establiments més: "Estàvem a punt per a un segon hotel a Barcelona, però va arribar la moratòria hotelera".

Davant la paràlisi dels projectes a la capital catalana --on el seu interès apunta a l'Eixample--, Marsà augura que sorgiran oportunitats hoteleres en "nous punts al voltant de Barcelona", tot i que sol apostaran per ubicacions amb demanda acreditada perquè prioritzaran una bona localització.

"No volem ser un grup hoteler, però ens agradaria tenir tres, quatre o cinc hotels", ha concretat com a estratègia a mitjà i llarg termini.

Respecte al negoci patrimonial, La Llave de Oro ja comptava abans de la crisi amb una cartera amb gairebé una vintena d'edificis de lloguer que va vendre fa dos anys a Goldman Sachs per obtenir recursos per al negoci promotor i constructor en una operació d'uns 90 milions d'euros, segons les informacions publicades llavors.

Ara, vol tornar a aquest segment de negoci a través de la construcció i lloguer d'alguns edificis d'oficines a Barcelona, i també preveu projectes de lloguer residencial, tot i que "no com estratègia principal, sinó de diversificació".

En el negoci principal, la companyia comercialitza actualment 15 promocions entre la ciutat de Barcelona (vuit) i l'Àrea Metropolitana, i aquest any ha iniciat onze projectes.

Marsà ha reconegut que l'interès de compra d'estrangers a Barcelona permet elevar preus, però ha considerat que és un augment "sostingut" i no desbocat com abans de la crisi, mentre que la població local també va augmentant la seva capacitat de compra conforme millora la situació econòmica.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés