Actualitzat 16/02/2016 14:12

L'excomptable de Nóos al·ludeix a despeses a Washington i el Brasil i un safari carregats a Aizoon

Iñaki Urdangarin y su socio, Diego Torres
POOL

PALMA DE MALLORCA, 16 Febr. (EUROPA PRESS) -

   L'excomptable de l'Institut Nóos Marco Antonio Tejeiro ha detallat les diferents despeses de l'àmbit personal van ser carregades a l'empresa propietat de la infanta Cristina i Iñaki Urdangarin, Aizoon, i ha precisat que van ser imputats a aquesta mercantil diversos pagaments a Washington després que el matrimoni fixés la seva residència a la capital estatunidenca, així com un viatge de la parella i els seus fills al Brasil i un safari a Àfrica.

   "No corresponien a l'objecte social d'Aizoon, però em van demanar que els fiqués", ha explicat l'acusat, per a qui la Fiscalia Anticorrupció reclama dos anys de presó en virtut d'un acord de conformitat assolit fa any i mig, mentre que Manos Limpias eleva aquesta petició fins als onze anys.

   L'inculpat s'ha referit alhora a factures per serveis de 'coaching' que, segons un informe del Grup de Delinqüència Econòmica de la Policia Nacional a les Balears, van ser carregades a Aizoon per un total de 6.672 euros, així com 707 euros més per un curs de salsa i merengue.

   En concret, el dictamen del cos detalla, pel que fa a les classes d'assessorament i 'coaching', com l'encarregada de les sessions va explicar en el seu moment que "Cristina va ser la persona que em va trucar" i va adjuntar a la seva resposta, atenent als requeriments de la Policia, un resum del temps que va dedicar a això la Infanta: 29 hores i mitja del 2005 al 2007 i una hora per part d'Urdangarin el 2006.

   Tejeiro ha estat inquirit alhora per una altra de les factures cobrades a Aizoon i analitzades per la Policia referint-se a la compra de vi per 2.122 euros. "Me'n recordo perquè em va cridar l'atenció", ha afirmat. L'informe de la Policia eleva, tot i això, a 6.599 euros l'import que es va abonar a través d'Aizoon a Bodegas Baigorri, que va facturar a la societat dels exducs la compra de diferents caixes i ampolles de vi amb direcció al carrer Elisenda de Pinós de Barcelona -on el matrimoni té el seu palauet-.

   Una altra de les factures analitzades durant la instrucció de la causa és una de 480 euros abonats a un proveïdor dedicat a l'organització d'esdeveniments, Miguel Navarro. En concret, el pagament és de l'1 de maig del 2007, si bé ja llavors Navarro va utilitzar el nom de Triajock -empresa d'animació infantil- malgrat que aquesta es va constituir el 2010 després de comprar els equipaments a aquest proveïdor.

   També consta una despesa de 522 euros a favor de l'empresa Okeanis per l'organització i la decoració de la festa infantil amb motiu de l'aniversari d'un dels fills dels Ducs de Palma. Es dóna la circumstància que la factura està datada el 3 de maig del 2007, una setmana després de la celebració de l'esdeveniment. És més, des de l'empresa proveïdora van informar la Policia que Urdangarin va contractar personalment els seus serveis, mentre que el tema de la gestió del pagament el van tractar amb la seva secretària personal, Julita Cuquerella.

   En aquesta mateixa línia, el Grup de Delinqüència Econòmica fa constar els diners que va destinar Aizoon a un altre esdeveniment festiu: l'aniversari d'Urdangarin. En concret, l'empresa Gestión Integral de Eventos va percebre 338 euros per la decoració amb globus del domicili dels ducs, més conegut com el palauet de Pedralbes. L'encàrrec va ser realitzat per Cuquerella, i la factura és del 13 de maig del 2008.

L'ANIVERSARI DE LA INFANTA, ORGANITZAT PER UN RESTAURANT JAPONÈS

   També l'aniversari de la Infanta figura entre les factures de l'informe, entre les quals s'inclou una datada el 13 de juny del 2007, si bé sense cap import. La Policia indica que, després de posar-se en contacte amb l'empresa que va organitzar la festa, Kate-Sima Nagata, des del departament de comptabilitat han informat que no posseeixen la factura actualment, sinó tan sols un apunt comptable, i que "amb tota seguretat" el que es va contractar va ser un càtering per ser servit fora del seu local.

   Finalment, el document fa referència a una factura entregada el 10 de juliol del 2008 per un import de 217,5 euros per al lloguer de diferents elements tècnics durant tres dies. Més en concret, es tracta de diversos cables de senyal, un peu de micròfon amb girafa, un micro 'shure' amb pinça, un cable 'mini-jack', un pedestal, una maleta, una caixa Behringer i una taula. Des de l'empresa proveïdora, Sonostudi Audiovisuals, van assenyalar que el pagament va ser realitzat en efectiu i que Cuquerella va ser qui es va responsabilitzar del material llogat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés