Actualitzat 13/12/2016 12:43

L'Eurovinyeta elevarà els costos del transport entre un 3% i un 10%, segons Aecoc

Javier Campo (Aecoc)
AECOC

MADRID, 13 des. (EUROPA PRESS) -

La introducció de l'Eurovinyeta a Espanya com a mesura recaptatòria per fer front al dèficit públic incrementarà els costos del transport entre un 3% i un 10% i suposarà una "gran pèrdua" de competitivitat per a les empreses, segons estima l'Associació d'Empreses del Gran Consum (Aecoc), que agrupa més de 27.000 companyies.

"Aquesta mesura afectaria negativament tant el teixit empresarial espanyol com el consum", ha assenyalat l'associació, que ha afirmat que la conseqüència directa de l'aplicació de l'Eurovinyeta, una taxa per a camions per utilitzar les autovies, seria l'augment dels costos del transport que repercutiria en el preu dels productes.

"Aquest cost es repercutiria en el preu final de tots els productes, restant poder adquisitiu als ciutadans, minant el consum intern i dificultant la marxa positiva de l'economia espanyola", ha ressaltat Aecoc, que ha indicat que la mesura no només afectaria el consum intern, sinó que també debilitaria les exportacions espanyoles.

Espanya és un país perifèric i qui utilitza les nostres infraestructures són les pròpies empreses espanyoles, no empreses en trànsit. Actualment, segons l'observatori del transport i la logística, el 47% en valor de les mercaderies exportades per Espanya es realitza per carretera.

Per tant, segons Aecoc, l'Eurovinyeta suposaria una pèrdua de competitivitat per a les pròpies empreses que tenen com focus l'exportació, ja que veuria com l'augment del preu del transport fa que s'encareixin els seus productes respecte del d'altres competidors.

COMPETITIVITAT "LLASTADA"

A més de les empreses productores, les pròpies companyies de transport espanyoles també veurien llastada la seva capacitat de competir al mercat.

En aquest sentit, Aecoc ha considerat que no hi ha alternativa possible a la carretera, que el ferrocarril no és una opció, ni en nacional ni en internacional, i que el corredor Mediterrània no està acabat.

"Si atenem els principis que pretén promoure l'Eurovinyeta, qui usa paga i qui contamina paga, s'ha de remarcar que la mesura també és clarament discriminatòria per al transport de mercaderies per carretera, davant del transport particular de viatgers", ha indicat Aecoc.

Segons dades de l'anuari estadístic del Ministeri de Foment, els vehicles pesats representen menys del 15% del trànsit total a Espanya.

"Només des de mesures consensuades i pactades entre administracions, carregadors i transportistes podem posar al servei de la nostra economia i la nostra societat un transport de qualitat, eficient i altament competitiu; una tasca de tots", ha ressaltat l'associació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés