Publicat 24/04/2016 12:23

L'estatunidenca Bonhill obre a Barcelona la seu europea de compra de joies de segona mà

Preveu facturar 15 milions aquest any i créixer fins a 50 milions en cinc anys

BARCELONA, 24 abr. (EUROPA PRESS) -

El Grup Bonhill, que té 180 joieries de luxe de segona mà als Estats Units, ha iniciat la seva expansió per Europa amb l'obertura de la seva seu europea al Passeig de Gràcia de Barcelona, des d'on gestiona la compra de joieria de segona mà i la seva distribució al mercat nord-americà, on està ubicada la seu central de venda a Nova York.

El vicepresident de Bonhill, José Luis Alvira, ha explicat en una entrevista d'Europa Press que la companyia ha escollit Espanya per al seu desembarcament a Europa perquè "té una tradició joiera molt arrelada" i ha decidit començar a Barcelona, on ha invertit tres milions d'euros.

Bonhill, que és experta en la compra de joieria, rellotgeria i pedres precioses, centrarà la seva expansió europea a Espanya durant els pròxims dos anys i també preveu entrar a altres països com Alemanya, Suïssa, Turquia, Grècia, Portugal i el Regne Unit fins al 2020.

Bonhill, que va tancar 2015 amb una facturació global de 200 milions d'euros, estima registrar 15 milions en vendes aquest any a Espanya, i arribar als 50 milions en cinc anys, unes xifres que pretén replicar a tots els centres europeus en el futur.

La previsió anual de compra de peces per a cada país oscil·la entre les 5.000 i les 10.000 unitats, un volum que pot augmentar segons el país.

Alvira ha explicat que la central de compra espanyola serà la de Barcelona, però la companyia signarà acords amb una trentena de joieries de diverses ciutats espanyoles per poder cobrir tot el territori, i no descarta obrir també una central a Madrid d'aquí a dos anys.

MÀXIMA VALORACIÓ

El seu model es basa a captar el client privat que es vol desprendre de joies, rellotges i pedres precioses, als qui ofereixen la "màxima valoració", ja que eliminen els proveïdors intermediaris per poder oferir un preu de compra més alt.

Segons Alvira, la intenció és mantenir la venda només als Estats Units, per la qual cosa a Europa només s'obriran centrals de compra.

Ha assegurat que Bonhill ofereix un servei diferencial respecte a cases de subhastes o botigues de compra i venda d'or, ja que l'objectiu és que "l'experiència de venda estigui embolicada en el mateix luxe que la compra d'una joia".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés