Actualitzat 24/05/2016 16:30

Les vendes de vi i cava a Catalunya passen els 1.600 milions

Copa de vino
PIXABAY

Les exportacions de les 11 DO catalanes concentren el 46,3% de les vendes

BARCELONA, 28 gen. (EUROPA PRESS) -

Les vendes del sector del vi i cava a Catalunya han crescut fins a 1.600 milions d'euros, un valor al qual van arribar el 2013, últim any amb dades disponibles, de manera que la facturació agregada de les empreses ha crescut una mitjana del 4,66% respecte al 2008; les mitjanes, amb una facturació d'entre 10 i 50 milions, són les que han registrat un creixement més elevat.

Així ho indica un informe elaborat per l'empresa pública adscrita a la Generalitat Acció, que ha identificat un total de 853 empreses, cooperatives i autònoms amb un volum de negoci de 1.600 milions d'euros.

Ho han explicat aquest dijous en roda de premsa el director de la Unitat de Clústers d'Acció, Alberto Pezzi; el soci fundador de Clúster Devolopment, Lluís Ramis, i la clúster mànager del Clúster Vitivinícola Català (Innovi), Clara Santamaria.

Ramis ha indicat que les 11 denominacions d'origen protegides catalanes han guanyat 4,4 punts de quota al mercat intern i han passat d'un 27,8% el 2009 a un 33,7% el 2014, un augment que ha permès que les DO catalanes es col·loquin en primera posició en el consum de vi a Catalunya, i les seves exportacions concentren el 46,3% de les vendes.

Pel que fa als mercats exteriors, el consum creix en països no productors tradicionalment, com els Estats Units, el Canadà, Austràlia, Rússia i el Brasil, encara que el consum no és diari, sinó que el vi i el cava es consumeixen de manera esporàdica i vinculada a ocasions especials.

EL 'MILENIAL' COM A CONSUMIDOR

Les grans empreses vinícoles han volgut acostar-se els últims anys al públic més jove i ho han aconseguit, ja que l'estudi revela que els 'milenials' --persones d'entre 21 i 33 anys-- han irromput amb força com un perfil nou de consumidor que es mira el vi i el cava com un luxe assequible.

Així, els 'milenials' que prefereixen prendre's una cervesa en comptes d'una copa de vi han passat d'un 33% a un 27% en tres anys, si bé són els 'baby boomers' --persones d'entre 46 i 64 anys-- els que més vi i cava consumeixen, amb un 39% del total.

A tot Espanya, on existeixen 5.000 cellers i més de 22.000 marques, les empreses han optat per la diferenciació a través de la venda en línia, l'envàs i l'enoturisme, una de les vies "més ràpides" per arribar al consumidor, segons Ramis, ja que la Ruta del Penedès és líder a Espanya amb mig milió de visitants anuals.

REPTES DE L'INNOVI

Des de l'Innovi, Santamaria ha explicat que els reptes amb vista al 2016 són fomentar la col·laboració entre entitats, augmentar l'eficiència i la qualitat dels productes i ser més sostenibles mediambientalment, reduir l'ús de combustibles fòssils i disminuir la quantitat d'aigua que s'utilitza.

L'Innovi està integrat per 46 associats, entre els quals hi ha grans empreses com Freixenet, Codorníu, Juvé&Camps i Bodegas Torres, com una facturació agregada de 1.850 milions d'euros i 3.800 treballadors.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés