Publicat 21/01/2016 13:25

Les vendes de motos a Catalunya creixen un 16,6% el 2015 i s'estima un 14% més aquest any

Tráfico, circulación, coches, moto, motos, motocicleta, bicicleta, bici
EUROPA PRESS

BARCELONA, 21 gen. (EUROPA PRESS) -

Les vendes de motocicletes i ciclomotors a Catalunya van créixer un 16,6% l'any passat, i van assolir les 38.932 unitats, segons dades de l'Associació Nacional d'Empreses del Sector de les Dues Rodes (Anesdor), que estima mantenir un creixement de dos dígits aquest any, de prop del 14%.

El secretari general de l'associació, José María Riaño, ha destacat aquest dijous en una roda de premsa que Catalunya segueix sent la comunitat amb més volum de vendes, amb una quota del 26,4% del mercat estatal, i Barcelona també és la primera ciutat en el rànquing, amb una quota del 22,1% amb 31.191 motos, molt lluny de Madrid amb 17.536 (11,9% de quota).

A pesar de l'increment que acumula el sector de les dues rodes en els últims dos anys (el 2014 va créixer prop d'un 10% a Catalunya), el volum està encara molt allunyat del nivell d'abans de la crisi, ja que el 2007 hi havia a Catalunya 61.000 motocicletes i ciclomotors; les 31.191 unitats de l'any passat suposen situar-se en una xifra pròxima a les 33.200 unitats del 2009 (després d'una caiguda del 32% respecte al 2008).

Les motocicletes suposen el volum més important de les vendes de vehicles de dues rodes, amb 36.132 matriculacions el 2015, un 18,2% més que l'any anterior, mentre que els ciclomotors s'han mantingut estables, amb un lleuger descens (2.800 unitats, un 0,6% menys).

Amb vista al 2016, Anesdor preveu que es mantingui el creixement de les vendes del sector de les dues rodes a Catalunya fins a arribar a les 44.300 unitats (+13,8%), impulsat un altre cop per les motocicletes (+15%), un creixement una mica inferior al de l'any passat "però molt saludable", ha destacat Riaño.

ACCIDENTS

Pel que fa a la sinistralitat, Riaño ha assenyalat que a pesar de l'increment del parc al llarg dels últims anys, hi ha hagut un descens de les víctimes, però ha augurat un repunt de les víctimes el 2015, a falta de tenir les dades oficials de la Generalitat.

Ha destacat que a la ciutat de Barcelona hi ha hagut una "reducció tremenda" de la taxa d'accidentalitat en l'última dècada, tot i que ha lamentat que el 2015 s'han mantingut les víctimes mortals (17 morts) i no s'ha aconseguit l'objectiu de reduir any a any les xifres.

Ha indicat que les causes són l'increment de la mobilitat i, sobretot, l'antiguitat del parc, de més de nou anys a Catalunya --14 anys a Espanya--, per la qual cosa ha demanat un canvi en la fiscalitat que incentivi el rejoveniment del parc de motos.

Ha manifestat que Anesdor reclama un pla estructural per al sector amb mesures a mitjà i llarg termini i no un "pla Guadiana, que apareix i desapareix".

A més de tenir un efecte en la sinistralitat, ha assenyalat que el rejoveniment del parc també tindria un efecte positiu sobre el medi ambient, i ha ressaltat que els vehicles de dues rodes emeten fins a un 50% menys de diòxid de carboni.

DESINDUSTRIALITZACIÓ

Riaño ha admès que a Catalunya s'ha produït una desindustrialització del sector de les dues rodes, però ha destacat que hi continua havent una indústria important, sobretot de components.

Alhora, ha sostingut que "el valor del sector no pot focalitzar-se només en la part industrial", sinó que cal tenir en compte aspectes socials com la millora de la mobilitat i la contaminació, per exemple.

MOTO ELÈCTRICA

Després de ser preguntat pel pes de la moto elèctrica, ha afirmat que els consumidors encara no estan adquirint aquest tipus de vehicles a falta d'infraestructures i perquè tenen un preu més elevat, però ha destacat que a Catalunya es va una mica per davant que a la resta d'Espanya.

Ha constatat que durant el 2015 es matriculessin a Catalunya 100 motocicletes i 48 ciclomotors elèctrics, una xifra "mínima" respecte a les xifres totals de mercat, però que suposen un terç del total de motos elèctriques venudes a Espanya.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés