Actualitzat 30/03/2017 20:29

Les queixes dels contribuents contra l'Agència Tributària van disminuir un 11% en 2015

MADRID, 13 nov. (EUROPA PRESS) -

Els contribuents van presentar un total de 10.902 queixes i suggeriments en relació amb l'Agència Tributària a l'any 2015 davant del Consell per a la Defensa del Contribuent --dependent del Ministeri d'Hisenda--, fet que suposa una disminució del 10,9% respecte a les presentades en 2014.

Així es desprèn de la 'Memòria de l'Agència Tributària de 2015', publicada aquest dijous i que conté informació rellevant sobre les estadístiques relatives a la tramitació de suggeriments i queixes presentades durant l'esmentat exercici.

La matèria amb majors incidències és la d'Informació i atenció, ja que en 2015 es van presentar 7.626 queixes i suggeriments, un 30,1% més que les 5.860 de l'any anterior, el que va suposar el 69,95% del total, respecte del 47,84% que representava en 2014.

Li van seguir les queixes i suggeriments referides al procediment de gestió (1.198), que van disminuir un 15,6%, fins a l'11% del total; i les presentades pel temps de tramitació i execució de resolucions (988), que es van incrementar un 19%, fins al 9% del total.

Alhora, es van incrementar un 8,8% les queixes i suggeriments pel procediment de recaptació (712), fins al 6,5% del total, mentre que es va produir una gran disminució (-90%) de les queixes i suggeriments referides a aplicació de normes, amb de 350 queixes i suggeriments en 2015 (3,21% del total), davant les 3.454 de 2014 (28,2% del total).

En menor grau, els contribuents només van presentar 28 queixes i suggeriments per procediment d'inspecció l'any passat, un 6,7% menys que en 2014.

El Consell per a la Defensa del Contribuent, òrgan assessor de la Secretaria d'Estat d'Hisenda, vela per l'efectivitat dels drets dels obligats tributaris, atenent les queixes que es produeixen per l'aplicació del sistema tributari que realitzen els òrgans de l'Estat i efectuant suggeriments i propostes.

L'Agència Tributària presta suport tècnic i assistència administrativa al Consell, i realitza actuacions de formació i anàlisis de la informació derivada de les queixes a través de la Unitat Operativa del Consell de Defensa del Contribuent, integrada en el Servei d'Auditoria Interna de l'Agència Tributària.

VALORACIÓ DELS SERVEIS EN CAMPANYA DE RENDA

D'altra banda, mitjançant l''Enquesta de l'impost sobre la renda de les persones físiques 2014', desenvolupada durant l'any 2015, l'Agència Tributària sondeja l'opinió dels qui han utilitzat el servei de presentació telemàtica de declaracions de l'impost sobre la renda de les persones físiques, i de la qual es desprèn que el 75% dels contribuents que han utilitzat aquest servei es mostren satisfets o molt satisfets amb els serveis oferts.

Un any més, els cinc serveis que els usuaris consideren de major utilitat són els següents: la presentació de declaracions; la sol·licitud, rectificació i confirmació de l'esborrany de renda; la consulta de l'estat de les devolucions; la comunicació de dades relatives a l'IRPF i, finalment, la descàrrega dels programes d'ajuda.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés