Actualitzat 24/05/2016 17:06

Les exportacions d'empreses catalanes de moda nupcial creixen un 78% des del 2010

Bridal Week en Barcelona
EUROPA PRESS

Catalunya copa el 43% de les vendes a l'exterior d'aquest sector a tot espanya

BARCELONA, 29 abr. (EUROPA PRESS) -

Les empreses catalanes de moda nupcial i cerimònia van exportar per valor de 278,44 milions d'euros l'any passat, cosa que representa un augment del 3% respecte a l'any anterior i d'un 78,5% en comparació del 2010, el que situa Catalunya com a líder estatal d'aquest sector.

Són dades que ha destacat el conseller d'Empresa i Coneixement de la Generalitat, Jordi Baiget, aquest divendres en la inauguració del saló professional de moda nupcial que se celebra aquest cap de setmana al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona en el marc de la Barcelona Bridal Fashion Week.

Baiget ha remarcat que Catalunya copa el 43% de les exportacions estatals d'aquest sector --el 2015 van arribar als 643,8 milions d'euros, un 4,5% més que el 2014--, i ha subratllat la importància de Pronovias i Rosa Clará com a "empreses tractores" i líders a Espanya, que ha recordat que és el segon productor mundial de moda nupcial i de cerimònia, només després de la Xina.

De les exportacions catalanes del sector, el 76,7% (213,77 milions) corresponen a vestits de núvia i cerimònia, mentre que els 64,6 milions restants són de complements i un altre tipus de productes.

Alhora, l'any passat, seguint la tendència del 2014, les exportacions catalanes van superar les importacions, que es van situar en els 273,4 milions d'euros --el 38% procedents de la Xina, el principal importador--, fet que deixa una balança comercial positiva de cinc milions d'euros.

PER PAÏSOS

Les vendes exteriors de moda nupcial i de cerimònia catalana estan molt diversificades, tot i que el principal mercat segueix i han estat Europa, ja que cinc països de la Unió Europea (Itàlia, França, Alemanya, Portugal i Regne Unit) aglutinen el 56,9% de les exportacions de l'any passat.

Itàlia es va situar com el principal país receptor, amb el 17,3% de les exportacions, seguit de França (15,3% del total), Alemanya (13,2%) i Portugal (6,3%), i destaca el creixement del mercat britànic, que va incrementar en un 27% les compres a empreses catalanes, així com també Turquia (+19,3%) i Bèlgica (+41,5%).

Fora d'aquests principals mercats, les dades de 2015 evidencien importants creixements de les exportacions a països com Xina-Hong Kong (+32,5%), Tunísia (+21,2%), República Txeca (+9,5%), Irlanda (+15,6%), Romania (+68,9%), Kuwait (+7,8%) i Israel (+127,3%).

FIRA PROFESSIONAL

En aquesta edició, la fira professional del sector nupcial tindrà 260 marques expositores, un 13% més que la passada edició, de les quals el 58% són estrangeres (vuit punts més que l'any passat) i procedeixen de 17 països.

El Govern, a través del Consorci del Comerç, la Moda i l'Artesania (CCMA), aporta 975.000 euros a l'edició d'aquest any de la Barcelona Bridal Fashion Week, fet que suposa aproximadament la meitat del pressupost de l'esdeveniment.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés