BARCELONA, 22 set. (EUROPA PRESS) -
Les empreses europees que han apostat pel comerç electrònic ja capten la meitat de les vendes a través d'internet (35%) i dispositius mòbils (16%), segons un estudi fet per Iese, Nielsen i OMD amb més de 520 entrevistes a directius del Regne Unit, Alemanya, Espanya, França i Itàlia.
Aquesta proporció entre món físic i en línia es manté en els nous productes i mercats d'aquestes empreses, i també en el repartiment de les despeses de publicitat, segons el document, presentat aquest dijous en una jornada sobre comerç electrònic a l'Iese.
Gairebé el 50% de les empreses consultades ha creat o planeja crear una divisió específica de comerç electrònic, però alhora quatre de cada cinc volen seguir tenint botigues físiques, ja que les sinergies entre els dos canals són múltiples.
I és que els clients poden mirar per internet i comprar a la botiga local; comprar en línia i recollir la comanda a l'establiment físic, o veure alguna cosa que els agradi a la botiga i comprar-lo per internet; les opcions minoritàries entre les empreses són l'aposta única per les botigues físiques o la venda exclusiva a través de la Xarxa.
El professor de l'Iese Pablo Foncillas ha explicat que el comerç electrònic es redueix a quatre paràmetres: navegació, informació, atenció al client i logística; els dos primers essencials per atreure clients, i els dos següents per fidelitzar-los.