Actualitzat 22/09/2016 13:02

Les empreses europees amb venda en línia ja capten la meitat de les seves vendes per aquest canal

Oficina ordenador ratón papel impuestos datos
CREATIVE COMMONS (PIXABAY)

BARCELONA, 22 set. (EUROPA PRESS) -

Les empreses europees que han apostat pel comerç electrònic ja capten la meitat de les vendes a través d'internet (35%) i dispositius mòbils (16%), segons un estudi fet per Iese, Nielsen i OMD amb més de 520 entrevistes a directius del Regne Unit, Alemanya, Espanya, França i Itàlia.

Aquesta proporció entre món físic i en línia es manté en els nous productes i mercats d'aquestes empreses, i també en el repartiment de les despeses de publicitat, segons el document, presentat aquest dijous en una jornada sobre comerç electrònic a l'Iese.

Gairebé el 50% de les empreses consultades ha creat o planeja crear una divisió específica de comerç electrònic, però alhora quatre de cada cinc volen seguir tenint botigues físiques, ja que les sinergies entre els dos canals són múltiples.

I és que els clients poden mirar per internet i comprar a la botiga local; comprar en línia i recollir la comanda a l'establiment físic, o veure alguna cosa que els agradi a la botiga i comprar-lo per internet; les opcions minoritàries entre les empreses són l'aposta única per les botigues físiques o la venda exclusiva a través de la Xarxa.

El professor de l'Iese Pablo Foncillas ha explicat que el comerç electrònic es redueix a quatre paràmetres: navegació, informació, atenció al client i logística; els dos primers essencials per atreure clients, i els dos següents per fidelitzar-los.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés