Publicat 31/03/2016 13:18

Les empreses d'Amec van exportar 5.600 milions el 2015 i preveuen créixer un 8,3% el 2016

Joan Tristany y Manel Xifra (Amec)
EUROPA PRESS

El 73% de les empreses d'Amec preveu augmentar la seva facturació aquest any

BARCELONA, 31 març (EUROPA PRESS) -

L'exportació total de les empreses d'Amec, que té 450 associats, es va situar en 5.600 milions d'euros el 2015, un 11,1% més i representa el 58,2% de la facturació de les companyies, i la previsió per a aquest 2016 és un creixement del 8,3%.

Així ho posa de manifest l'informe anual 'Conjuntura 2015 i Perspectives 2016' presentat aquest dijous en roda de premsa pel president de la patronal Amec, Manel Xifra, i el director general de l'entitat, Joan Tristany.

L'aposta per la internacionalització cada vegada és més sòlida, ja que el 67% de les empreses van augmentar les vendes en mercats exteriors l'any passat, i un 73% preveu incrementar les seves exportacions aquest any.

La UE continua sent el principal mercat de destinació, concentrant el 57,8% de les exportacions amb França, Alemanya i el Regne Unit al capdavant, seguida, a gran distància, de l'Amèrica Llatina (12,7%), Magreb (6,1%), l'Àsia (5,7%), l'Orient mitjà (5,2%) i els Estats Units (5%), mentre que ha caigut l'Àfrica Subsahariana, fins al 2,5%, i la resta d'Europa, amb un 4,3%, a causa del conflicte d'Ucraïna i la caiguda del ruble.

Amb vista al present exercici, els deu països amb més interès comercial són els Estats Units, Mèxic, Colòmbia, la Xina, Índia, França, Alemanya, l'Iran, el Perú i Turquia, tot i que aquest últim baixa posicions.

Dels 450 associats d'Amec, 142 empreses tenen filials a l'exterior: el 2015 un total de 23 empreses van establir 30 filials, es van materialitzar 622 implantacions --de les quals un 72% són comercials--, i amb vista a aquest 2016 es preveu establir 25 noves filials.

En 2015, el 73% de les empreses va augmentar la facturació total, mentre que un 26% la va reduir, i per a aquest 2016 un 73% de les companyies preveu incrementar-la, un 25% mantenir-la i un 2% reduir-la; pel que fa a resultats, un 86% de les companyies va obtenir beneficis l'any passat, un 5% es va mantenir i un 9% va obtenir pèrdues.

La conjuntura de l'any passat va venir marcada per un context internacional convuls que va créixer menys d'allò esperat mentre que el mercat intern va experimentar una tendència positiva, si bé per a aquest 2016 el 49% de les empreses preveu que l'entorn internacional millori i un 37% creu que el mercat espanyol seguirà la seva bona tendència.

INNOVACIÓ PER CRÉIXER

Les estratègies de creixement per a aquest any es basen en l'increment de la promoció comercial internacional (un 67% assenyala aquesta opció com a prioritat), innovació en productes (63%) i en processos (44%).

Així, la innovació en productes va ser la principal estratègia aplicada l'any passat, ja que el 87% de les empreses van destinar recursos a la innovació, i la inversió en aquest concepte ha augmentat fins al 4,7% del volum de negoci, una tònica que continuarà aquest 2016, quan el 95% de les empreses asseguren que mantindran o incrementaran la seva despesa en innovació.

Respecte al finançament, comencen a desaparèixer les barreres d'accés al crèdit, cosa que va permetre a un 66% de les companyies tenir línies de finançament.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés