Actualitzat 23/04/2017 13:04

L'enoturisme va créixer un 21% a Espanya durant 2016 i va moure més de 54 milions, segons Acevin

Enoturismo
EUROPA PRESS

   La Ruta del Vi i el Cava del Penedès Enoturisme Penedès suma 486.388 visitants

   MADRID, 23 abr. (EUROPA PRESS) -

   L'enoturisme va créixer un 21% a Espanya durant 2016, segons l'Associació Espanyola de Ciutats del Vi (Acevin), amb 2,7 milions de visitants, 471.469 més que l'any anterior, dades que ratifiquen la bona salut del turisme del vi.

   Les xifres, aportades pel novè informe anual sobre les visites a cellers i museus del vi que formen part del club Rutes del Vi d'Espanya, analitzen les dades en 24 de les 27 ruta adherides, que permeten conèixer i estudiar els hàbits i interessos del turisme enològic al territori espanyol.

   Segons aquest informe, el volum de negoci ascendeix a 54,2 milions d'euros, un 10,66% més respecte a la xifra recaptada en 2015.

   El preu mitjà de la visita estàndard a cellers (visita guiada i degustació) és de 7,79 euros i la despesa mitjana per visitant a celler (en botiga, excloent el preu d'entrada) és de 16,87 euros.

   En el cas dels museus del vi, el preu mitjà de la visita estàndard és de 3,71 euros i la despesa mitjana per visitant a museus és de 3,76 euros. Comparant amb les dades de 2015, la despesa mitjana ha caigut lleugerament, però s'ha vist compensat per l'augment de visitants

   A aquestes dades caldria sumar els d'allotjaments, restaurants, comerços o empreses d'activitats que també formen part de les Rutes del Vi. Així, tenint en compte aquestes dades, la xifra suposa un augment 5,2 milions d'euros pel que fa a l'any anterior.

MILLORS RUTES I DATES

   De nou, les dues rutes que encapçalen la llista de visites a cellers i museus del vi són Rutes del Vi i Brandy del Marco de Jerez (amb 501.783 visitants) i la Ruta del Vi i el Cava del Penedès Enoturisme Penedès (amb 486.388 visitants).

   Els següents llocs segueixen ocupats per les rutes de Ribera del Duero, Rioja Alta, Rioja Alabesa, Empordà i Ries Baixas, a més de Calataiud, una ruta que es va incorporar al club de producte durant el mateix 2016 i que, en tan poc temps, ha arribat a aconseguir el cinquè lloc en aquest rànquing.

   Quant a la distribució temporal al llarg de l'any, tardor i primavera tornen a ser les temporades preferides per realitzar enoturisme.

   Els mesos d'octubre (322.732 visites) i setembre (284.193 visites) són els més fructífers en l'arribada de visitants, seguits molt de prop de maig (283.315) i agost (279.214). Març, juny i juliol també registren xifres superiors als anys anteriors, per sobre dels 200.000 visitants.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés