Publicat 27/04/2016 16:46

L'alimentació representa el 2% del total de vendes del comerç electrònic

Fitur 2016: canapé, aperitivo, tapa. Comida gourmet, del mundo. Seta. Hongo
EUROPA PRESS

Un estudi detecta que encara hi ha reticències dels consumidors a adquirir aliments en línia

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 27 abr. (EUROPA PRESS) -

La venda de productes alimentaris representa el 2,2% del total de facturació del comerç electrònic a Espanya, cosa que indica que hi ha un gran potencial per a la comercialització d'alimentació al canal en línia, segons un estudi elaborat per Mercabarna.

El president de Mercabarna, Agustí Colom; el director general de Mercabarna, Josep Tejedo, i el codirector de la consultora Market AAD, Ricard Madurell, han presentat l'estudi aquest dimecres en el marc del saló Alimentaria de Fira de Barcelona.

Segons aquest estudi, l'any 2015 hi va haver 18 milions de compradors en línia a Espanya, que van realitzar vendes per valor de 20.000 milions d'euros, amb una previsió de creixement per al 2016 del 29%.

La despesa mitjana per usuari en comerç electrònic és de 1.100 euros i de 15 compres anuals, amb un tiquet mitjà per transacció de 70 euros.

El comerç electrònic està encapçalat per les agències de viatge, el transport aeri, l'oci i la moda, mentre que el sector de l'alimentació representa el 2,2% del total i, al seu torn, el sector del producte fresc és el 0,8% de tot el sector de l'alimentació en línia.

"Aquestes xifres mostren que el comerç electrònic en l'alimentació és una part molt petita però també hi ha un recorregut molt gran i un gran potencial", ha destacat Colom.

L'estudi ha detectat que les principals barreres perquè els consumidors adquireixin aliments a través d'internet són el temor a rebre productes de mala qualitat o pròxims a la seva caducitat i la possibilitat que es puguin produir equivocacions en la comanda.

"Quan se superin aquests reptes, com es van superar en l'àmbit dels hotels o de la roba, l'alimentació serà un dels pilars del comerç electrònic a Espanya, com ho està sent en altres països", segons Ricard Madurell, autor de l'estudi.

En aquest sentit, l'estudi destaca l'entrada dels productes alimentaris a les grans plataformes en línia com Amazon i la possibilitat que dóna el comerç electrònic d'ajustar l'oferta a cada client i de personalitzar l'experiència de compra.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés