Actualitzat 29/03/2017 14:05

L'alcaldessa de l'Hospitalet destaca l'ampli consens sobre la construcció del túnel ferroviari

Núria Marín xifra en dos milions d'euros diaris el cost del col·lapse de Rodalies per a les empreses

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 7 oct. (EUROPA PRESS) -

L'alcaldessa de l'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, ha destacat aquest divendres l'"ampli" consens existent a Catalunya sobre la construcció del túnel ferroviari a la ciutat com a projecte estratègic i ha afirmat que el retard del projecte té un cost de dos milions d'euros diaris per a les empreses catalanes.

Marín ha fet aquestes afirmacions durant la taula de debat del Cicle d'Infraestructures, que promou el Fòrum Empresarial del Llobregat i que també ha comptat amb la participació del director general d'Infraestructures de Mobilitat de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat, Xavier Flores; del president del Cercle d'Infraestructures, Pere Macias, i del director gerent de Barcelona Regional, Juan Carlos Montiel.

L'alcaldessa de l'Hospitalet ha exposat que a l'àrea metropolitana de Barcelona i a Catalunya hi ha un "ampli" consens sobre el caràcter prioritari i estratègic del soterrament de les vies de tren al seu pas per la ciutat i de la construcció de l'intercanviador de La Torrassa.

Ha afegit que, segons dades de la Cambra de Contractistes de Catalunya, cada dia es fan 400.000 viatges en tren a la regió i la mitjana de retard és de 30 minuts, el que significa 200.000 hores diàries perdudes.

"El cost per a les empreses catalanes és de dos milions d'euros diaris i això significa perdre competitivitat", segons Marín.

DESCONGESTIONAR RODALIES

Per la seva banda, el president del Cercle d'Infraestructures, Pere Macias, ha defensat la urgència de l'intercanviador ferroviari de La Torrassa per descongestionar el servei de Rodalies, ja que connectaria les línies de Vilanova i de Vilafranca amb la L1 i la L9 del Metro.

Macias ha manifestat que "la planificació és llei i s'ha de complir" i ha exigit al Govern espanyol que comenci les obres d'un projecte aprovat en 2009.

El director general d'Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat, Xavier Flores, ha apuntat que "s'ha entrat en una espècie de llimbs, en què les obres adjudicades no comencen i les obres en marxa no avancen", en relació amb les actuacions del Ministeri de Foment a Catalunya.

Segons Flores, el túnel ferroviari de l'Hospitalet suposaria quatre anys d'obres i una inversió de 700 milions d'euros per al soterrament de les dues línies fèrries i la construcció de l'estació d'intercanvi de La Torrassa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés