Publicat 28/06/2016 19:00

L'Agència Catalana de Consum demana explicacions a Vueling pels retards i cancel·lacions

Avión de  Vueling
EUROPA PRESS/ VUELING

BARCELONA, 28 juny (EUROPA PRESS) -

L'Agència Catalana de Consum ha enviat un requeriment a Vueling perquè l'informi de les causes dels problemes que està tenint amb els seus vols a l'Aeroport de Barcelona-El Prat, així com de les mesures que està prenent per atendre els viatgers afectats.

Fonts de la Conselleria d'Empresa i Coneixement han explicat a Europa Press que han sol·licitat a l'aerolínia el nombre de vols i passatgers afectats, a més dels mecanismes d'atenció al client que ha posat en marxa.

L'objectiu és veure si tot això s'ajusta a la normativa, que fixa garanties tant per als retards de més de dues hores com per a cancel·lacions, i inclou, en els pitjors casos, compensacions econòmiques --a excepció de causes extraordinàries com vagues temporals--.

Vueling va cancel·lar aquest dilluns sis vols --d'una operativa de més de 400-- i va patir retards de diversa durada en més d'una cinquantena d'operacions, i aquest dimarts ha cancel·lat deu vols més.

Ho atribueix a la vaga de controladors a França: "És una situació preocupant que per enèsima vegada una altra vaga a França impacti i bloquegi el moviment de passatgers a tot Europa", han explicat a Europa Press fonts de Vueling.

L'aerolínia, amb base a l'Aeroport del Prat, ha lamentat que les restriccions a l'espai aeri francès li suposin un "greuge important" en les seves operacions.

La companyia ha assegurat que la seva "prioritat" és donar una resposta ràpida i efectiva als viatgers, als quals intenta recol·locar en els vols més pròxims disponibles i per als quals ha obert una línia de telèfon.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés