Publicat 09/02/2016 11:12

L'ACM crea una guia per potenciar la interacció dels electes locals a les xarxes socials

El presidente de la ACM, Miquel Buch
EUROPA PRESS

Buch: "No hi ha cap alcalde ni regidor que faci bé la seva tasca si no escolta el que diu la gent"

BARCELONA, 9 febr. (EUROPA PRESS) -

L'Associació Catalana de Municipis (ACM) ha creat la primera 'Guia de xarxes socials per a càrrecs electes i ens locals', un manual d'ús sobre els nous canals de comunicació 2.0 per potenciar la interacció d'electes i institucions locals amb els ciutadans.

"No hi ha cap alcalde ni regidor que faci bé la seva tasca si no escolta el que diu la gent", i les xarxes socials són com un carrer virtual en què es pot interaccionar amb els ciutadans, ha destacat el president de l'ACM, Miquel Buch, en la jornada de presentació de la guia aquest dimarts a Barcelona.

La guia destaca que les xarxes socials s'han convertit en un nou mitjà de comunicació que no pot quedar al marge de la política local i del municipalisme, i que s'han de saber usar correctament per aprofitar els seus avantatges.

El document també serveix per constatar que "l'única fórmula màgica que existeix per ser efectiu és la constància i l'esforç", així com per desemmascarar alguns mites de les xarxes socials, ha destacat el politòleg Guillem López Bonafont, que ha presentat la guia.

Usar moltes etiquetes a Twitter o afegir enllaços en totes les entrades no sempre és garantia d'eficàcia comunicativa i seguir moltes persones no té perquè revertir en un nombre més elevat de seguidors, ha exemplificat.

Amb aquestes i moltes altres claus recollides en la guia, l'ACM vol dotar els electes locals i responsables de comunicació de les institucions de les eines necessàries per gestionar millor la seva presència en les xarxes socials.

OPORTUNITATS I PROBLEMES

Buch ha destacat que les xarxes socials ofereixen moltes oportunitats, com estar a prop de la gent en cada moment, però també problemes, com la rapidesa i la falta d'espai.

"És important conèixer totes les claus d'aquestes eines" per ser més efectius comunicativament i donar una resposta millor i més eficaç als ciutadans, i la guia de l'ACM ho facilita.

Per la seva banda, el responsable de continguts digitals de 'La Vanguardia', Jordi Juan, ha exalçat el nou document perquè desgrana les claus de les principals xarxes socials i permet conèixer quines són les millors en funció de la utilitat que se'ls vulgui donar, amb exemples concrets.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés