Publicat 06/05/2016 19:29

El jutge veu legal la comissió que va cobrar CaixaBank als no clients per usar els seus caixers

Sucursal, banco, CaixaBank
EUROPA PRESS

BARCELONA, 6 maig (EUROPA PRESS) -

El Jutjat Mercantil 3 de Barcelona ha desestimat la demanda que Adicae va presentar l'octubre per reclamar que CaixaBank tornés als no clients la comissió de dos euros que els va cobrar entre el març i el setembre del 2015 per treure diners de la seva xarxa de caixers.

La decisió, d'aquest mateix divendres i consultada per Europa Press, nega que fos una pràctica abusiva perquè la normativa reconeix que la retirada d'efectiu per un no client és un servei que té un cost, i també reconeix a les entitats titulars dels caixers "la facultat última d'establir el preu del servei de retirada d'efectiu per a usuaris no clients".

L'Associació d'usuaris de bancs, caixes i assegurances va estimar l'octubre l'import total cobrat entre març i setembre en uns 16 milions d'euros i el considerava il·legal perquè es cobrava una doble comissió a l'usuari: per part de l'entitat del caixer i per la seva.

Un portaveu d'Adicae va explicar llavors a Europa Press que defensaven que va ser una "pràctica abusiva" perquè la llei impedeix cobrar dues comissions per un mateix servei, i ha assenyalat que 350.000 persones van signar contra aquest recàrrec.

CaixaBank va deixar de cobrar aquesta comissió als usuaris el 3 d'octubre, coincidint amb l'entrada en vigor del nou Reial Decret Llei que prohibeix repercutir al no client la comissió per usar el caixer, sinó que cal aplicar a l'entitat emissora de la targeta.

Així, la nova normativa avala el model que el propietari del caixer té dret a cobrar pel seu ús, tot i que no al client final, sinó a les altres entitats.

Fins a l'aprovació del Reial Decret Llei, CaixaBank defensava la legalitat d'aquest recàrrec, així com que s'informava l'usuari del caixer a través de la pantalla abans d'acceptar treure diners.

Sobre aquest punt, Adicae argumentava que l'advertència de la pantalla respon a l'obligació legal del deure d'informació, però no equival a un consentiment contractual.

Adicae ja va anunciar que recorrerà contra la sentència fins a instàncies europees si és precís, i ha considerat que la justícia "es basa en informes esbiaixats del Banc d'Espanya, comprovat defensor de la banca en contra dels usuaris".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés