Publicat 30/06/2016 11:02

La influència política de Facebook, sota la lupa davant de la prximitat de les eleccions als EUA

Facebook
EUROPA PRESS

MADRID, 30 juny (Reuters/EP) -

Mentre la campanya presidencial als Estats Units s'escalfa, Facebook s'esforça per mostrar la seva neutralitat, un assumpte cada vegada més urgent per a la xarxa social mentre segueixen apareixent evidències del seu poder.

Estudis recents han mostrat que Facebook té una influència extraordinària. Segons una investigació que es publicarà el mes d'agost a 'Journal of Communications', quan la gent etiqueta els seus amics a Facebook en recordatoris de votació, l'assistència a les urnes va augmentar del 15 al 24%.

Durant les primàries presidencials estatunidenques d'aquest any, un recordatori a Facebook que va informar les persones quan s'acostava el termini límit per registrar-se per a la votació en el seu estat i va aportar un enllaç, va ajudar a generar un augment de gairebé 650.000 nous registres de votants només a Califòrnia, segons el Secretari d'Estat estatal, Alex Padilla.

Al Regne Unit, un recordatori a Facebook dies abans del termini de registre per al referèndum, que va decidir la sortida del país de la Unió Europea, va dur 186.000 persones a registrar-se per Internet per votar, segons el Govern.

"Generalment, aconseguir que les persones vagin a votar podria modificar una elecció nacional", va dir Katherine Haenschen, estudiant de doctorat de la Universitat de Texas, Austin, i autora del pròxim estudi de 'Journal of Communications'.

Facebook vol mostrar que la seva participació política està limitada a activitats aparentment neutrals com animar les persones a votar.

La companyia va llançar aquesta setmana algunes de les guies que regeixen el 'News Feed' (Notícies), el lloc on la majoria veu les publicacions a Facebook, i va respondre amb força a les recents acusacions de biaix polític en el mòdul de 'Trending Topics' (Tendències).

Alhora, Facebook ha adoptat un paper de 'nova alcaldia' per a les polítiques, la promoció d'esdeveniments i l'ajuda més efectiva als candidats per millorar les seves plataformes, va dir la directora de política global de Facebook, Katie Harbat. El seu equip ajuda els candidats responent les seves preguntes i donant consells, com ara l'ús de Facebook Live i l'augment del compromís amb les seves pàgines.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés