Actualitzat 30/03/2017 08:20

IAG xifra en 40 milions l'impacte per a Vueling del caos del passat estiu

MADRID, 28 oct. (EUROPA PRESS) -

La crisi operativa que va patir Vueling a començament de juliol, amb retards i cancel·lacions de vols, va suposar un impacte negatiu de 40 milions d'euros a l'aerolínia catalana, segons els càlculs d'IAG, que ha atribuït el caos de l'estiu a la vaga controladors aeris a França.

Així ho ha revelat el conseller delegat d'IAG, Willie Walsh, en una conferència amb periodistes amb motiu de la presentació dels resultats del tercer trimestre del grup d'empreses del qual forma part l'aerolínia catalana juntament amb Iberia, Bristish Airways (BA) i Aer Lingus.

El grup va aconseguir millores en els costos a totes els seus aerolínies a excepció de Vueling, on els costos unitaris, exclòs el combustible, es van veure afectats negativament per l'augment de les indemnitzacions per incidències i majors despeses de personal.

Vueling es va veure obligada a presentar un pla de contingència per minimitzar les cancel·lacions i retards soferts l'estiu passat, que va incloure el lloguer de sis avions i la contractació de 34 pilots, augmentat un 40% el personal de l'oficina de vendes i també el temps d'escala.

Walsh, que ha defensat que Vueling no ha estat l'única aerolínia que ha tingut problemes per la vaga de controladors francesos, ha posat en valor que els resultats positius operatius de l'aerolínia amb base a Barcelona, per davant de companyies aèries competidores, i confia que tornin a la normalitat durant el pròxim exercici.

BONES PERSPECTIVES A ESPANYA

Després de preguntar-li per l'efecte del 'Brexit' sobre la demanda en les rutes entre Espanya i el Regne Unit, Walsh ha assegurat que no s'han constatat un descens.

És més, el primer executiu d'IAG ha destacat les bones perspectives de creixement al mercat espanyol, que segueix sent atractiu i "fort", per l'estrebada del turisme davant dels problemes que pateixen altres països.

L'única excepció i signe de debilitat ho ha situat en les connexions entre Espanya i l'Amèrica Llatina i especialment el Brasil, on molt probablement no veu millores fins al 2018.

IAG preveu tancar l'exercici 2016 amb un increment del 9,5% de la seva capacitat per al tancament de l'any, un 4,4% proforma, segons recull la presentació dels seus resultats.

A l'últim trimestre, preveu augmentar la seva oferta un 2,2% en BA, un 2,3% en Iberia, un 13% en Vueling i un 15,9% en Aer Lingus, de manera que l'aportació al creixement del grup per companyies per a l'any complet serà: BA (+2,5%), Iberia (+4,2%), Vueling (+11,3%) i Aer Lingus (+10,1%).

Amb vista al 2016, el grup d'empreses espera obtenir un benefici de les operacions de 2.500 milions d'euros al no veure cap canvi significatiu en les condicions de mercat a curt termini, xifra que d'obtenir-se suposaria un 7% més que el benefici operatiu reportat el 2015.

Els títols d'IAG augmenten un 7,24% en borsa i cotitzen a 4,93 euros, després d'iniciar la sessió amb un repunt del 3%, després de presentar un benefici net 1.484 milions d'euros durant els nou primers mesos de l'any, un 25,8% més, i arribar a un augment del 5% a mitja sessió.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés