Publicat 27/02/2015 12:00

IAG multiplica per més de sis el seu benefici el 2014, fins a 1.003 milions

IAG
IAG

Preveu obtenir el 2015 un benefici de les operacions superior a 2.200 milions

MADRID, 27 febr. (EUROPA PRESS) -

El 'holding' IAG, que engloba Iberia, British Airways (BA) i Vueling, va registrar un benefici net de 1.003 milions d'euros durant el 2014, fet que suposa multiplicar per més de sis (+564,2%) els guanys de 151 milions d'euros aconseguits un any abans, uns resultats que el conseller delegat del grup, Willie Walsh, va qualificar de "sòlids", després d'una reestructuració "excepcional" d'Iberia, que ja és "rendible".

El benefici de les operacions abans de partides excepcionals es va situar en 1.390 milions d'euros el 2014, fet que suposa un increment del 80,5%, segons ha informat el grup aeri en un comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Els ingressos totals van créixer un 8%, fins als 20.170 milions d'euros, amb un increment del 7% en els costos exclòs el combustible i un augment del 0,6% en els costos de combustible, amb un augment de la capacitat del 9,3%. D'aquest total, 17.835 milions d'euros, un 9,6% més van correspondre a ingressos de passatge, 992 milions (-7,5%) a càrrega i 1.353 milions d'euros a altres ingressos, un 1,1% més.

Durant el 2014, IAG va augmentar un 9,3% la seva capacitat, mesurada en seients-quilòmetres oferts, un increment que es va produir a totes les regions i va reflectir la incorporació en un any complet de Vueling i la reobertura de rutes d'Iberia dins del seu Pla de Futur i els canvis a la xarxa de BA, aconseguint un coeficient d'ocupació global mitjà del 80,4% (0,4 punts percentuals menys).

IBERIA, RENDIBLE

Per la seva banda, Iberia va aconseguir un benefici de les operacions de 50 milions d'euros, davant de les pèrdues de les operacions de 166 milions d'euros a l'exercici anterior, fet que suposa una millora de 216 milions d'euros sobre l'any anterior.

"La reestructuració duta a terme per Iberia ha estat excepcional, tant des del punt de vista financer com operatiu, i estem molt orgullosos del que ha aconseguit, en especial pel seu estricte control de costos", ha subratllat el conseller delegat del grup, Willie Walsh.

"El 2013 vam anunciar que la nostra intenció era que Iberia fos rendible el 2014 i hem complert aquesta promesa", ha subratllat el conseller delegat del grup, Willie Walsh.

Iberia va realitzar notables progressos durant l'any, reprenent serveis i llançant noves rutes, amb un augment de la capacitat del 3,6% el 2014 i els ingressos no van experimentar variacions, amb 4.268 milions d'euros (+0,8%), el que reflecteix la "forta competència del mercat". L'aerolínia espanyola va reduir els seus costos de personal, combustible i proveïdors.

Per la seva banda, el benefici de les operacions de British Airways va arribar als 1.215 milions d'euros, respecte als 762 milions de l'any passat, demostrant "importants progressos" en la consecució dels seus objectius a llarg termini.

Així mateix, Vueling va registrar un benefici de les operacions de 141 milions d'euros, enfront a un benefici de les operacions de 139 milions d'euros el 2013, amb dos milions d'euros més, amb la companyia centrant-se en un creixement flexible, amb un augment del 24% de la seva oferta i l'obertura de noves bases a Brussel·les i Roma. L'aerolínia catalana va incrementar 20 nous avions a final d'any, amb un augment dels ingressos del 22% i el marge operatiu va ser del 8,2%.

COSTOS

Per la seva banda, les despeses operatives del grup aeri IAG van augmentar un 4,9% respecte al 2013, fins a 19.141 milions d'euros. Els costos unitaris, excloent el combustible abans de partides excepcionals, van disminuir un 1,9% durant l'exercici, en un 3,9% a tipus de canvi constants.

El cost del combustible va créixer un 0,6% (0,9% a tipus de canvi constants), beneficiant-se de la incorporació d'avions més eficients, de procediments operatius i de la caiguda del preu del petroli en les seves cobertures.

La despesa de personal del grup va créixer un 4,9% durant el 2014, amb una plantilla de 59.484 persones a tancament de l'any, un 1% menys que el 2013, a causa de les reduccions derivades de l'acord de mediació acordat entre sindicats i Iberia l'any passat. La productivitat del grup va augmentar un 10,4% amb millores en totes les aerolínies.

El 2014, el càrrec excepcional net en el benefici d'operacions va ser de 361 milions d'euros, d'ells 260 milions derivats de les despeses de reestructuració d'Iberia i un càrrec de 180 milions d'euros per diferències de canvi relacionat amb els fons mantinguts a Veneçuela, compensat parcialment per la reversió del deteriorament de la marca de l'aerolínia espanyola per import de 79 milions d'euros.

PREVISIONS PER AL 2015

Als nivells actuals de preu del combustible i tipus de canvi, IAG espera obtenir el 2015 un benefici de les operacions superior als 2.200 milions d'euros, amb uns costos totals de combustible d'uns 5.900 milions d'euros, basat en un increment de capacitat d'un 5,5% aproximadament.

A 31 de desembre, el deute net del grup va ascendir a 1.673 milions d'euros, fet que suposa un augment del 12,3%, respecte als 1.489 milions d'euros d'un any abans. L'apalancament financer es va situar en 1,9 vegades el deute net ajustat/Ebitda.

El 2014, IAG va invertir 2.600 milions d'euros en actius fixos, en flota fonamentalment, i va augmentar els dipòsits remunerats a curt termini en 1.400 milions d'euros. La venda de la inversió d'Iberia a Amadeus va generar uns fons nets de 572 milions d'euros.

L'efectiu es va situar en 4.944 milions d'euros, fet que suposa un augment de 1.311 milions d'euros respecte al 2013, amb una posició de tresoreria de 3.206 milions d'euros de British Airways, 870 milions d'euros d'Iberia, 651 milions d'euros de Vueling i 217 milions d'euros de la matriu i altres societats del grup.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés