Actualizado 19/02/2016 11:29

El Govern veu una "contradicció" l'esforç per la L9 amb la vaga de Metro

Pere Macias, Josep Rull, Sixte Cambra y Dalmau Codina
EUROPA PRESS

BARCELONA, 19 Febr. (EUROPA PRESS) -

   El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, ha considerat una "contradicció" l'esforç que s'ha fet per inaugurar a temps per al Mobile World Congress (MWC) el nou tram de la L9 de metro, des de Zona Universitària a l'Aeroport de Barcelona, amb la vaga que els treballadors de Metro han aprovat aquest dijous per als dies 22 i 24 de febrer, coincidint que el congrés mundial de mòbils.

   En la seva intervenció en una sessió del Cercle d'Infraestructures al World Trade Center (WTC) de Barcelona, a la qual han assistit més d'un centenar d'empresaris, Rull ha expressat la seva "confiança i esperança" que es trobi una solució en aquests últims dies abans del començament del MWC, que se celebra del 22 al 25 de febrer al recinte Gran Via de Fira de Barcelona.

   "No tindria sentit una desproporció de l'esforç col·lectiu de tots els ciutadans que s'ha realitzat finançant la L9 de Metro per a aquest gran esdeveniment, que crea riquesa i prosperitat, i que ara no poguéssim obtenir el retorn", ha sostingut Rull.

   Es tracta de la primera edició del MWC que té la L9 de Metro, un servei que el president de GSMA, John Hoffman, reclama des del 2006 i que té estacions a Europa-Fira i Fira, si bé, una vegada resolta aquesta connexió, ha sorgit la convocatòria de vaga per part dels treballadors de Metro.

   En concret, les assemblees dels treballadors de Metro d'aquest dijous van obtenir un resultat de 1.125 vots a favor de mantenir la vaga, només es va registrar una abstenció i cap vot en contra.

   Els sindicats reclamaven per desconvocar la vaga passar de contracte temporal a indefinit 600 treballadors i un increment salarial lineal superior a l'1%, dos esculls en les negociacions que no es van superar.

   La Conselleria de Treball, Afers Socials i Famílies ha dictat uns serveis mínims del 50% en hores punta --entre les 6.30 i les 9.30 hores, i entre les 16.00 i les 20.00 hores-- i del 30% a la resta de franges horàries.

LLANÇADORA I TRAM CENTRAL

   Preguntat per la necessitat de construir la llançadora ferroviària que connectarà el centre de Barcelona amb l'Aeroport després de la inauguració del nou tram de la L9 de Metro, Rull ha defensat la llançadora: "Són dos projectes complementaris. La L9 no es va concebre només per arribar a l'Aeroport, sinó com un gran element d'intermodalitat".

   Després de la inauguració del tram a l'Aeroport, el 15 de febrer es van reactivar les obres del ramal sud de la L10 de Metro a la Zona Franca, que es preveuen culminar el 2017, si bé encara no hi ha data per al tram central de la línia: "Estem molt seriosament treballant en això".

   "És una paradoxa que la Generalitat cada any destini un volum de recursos extraordinari a pagar el cànon per estacions de la L9 que encara no estan en servei", ha dit el conseller, que ha apostat per replantejar aquests recursos per destinar-los a fer obra i obtenir un rendiment final.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés