Actualitzat 17/03/2016 18:34

El Govern potencia el turisme de reunions en un fòrum amb 450 professionals del sector

Mobile World Congress (MWC)
EUROPA PRESS

BARCELONA, 17 març (EUROPA PRESS) -

La Generalitat ha organitzat aquest dijous el segon Fòrum de Turisme de Reunions, amb el qual pretén posicionar Catalunya com a destí de negocis líder a escala internacional, en una jornada celebrada al Palau de Congressos de Catalunya amb l'assistència d'uns 450 professionals del sector.

Segons ha informat el Govern en un comunicat, el turisme de negocis és un segment clau perquè afavoreix el compliment de dos dels objectius marcats en el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya: és un turisme desestacionalitzador que aporta visitants durant tot l'any i atreu turisme de qualitat amb un elevat nivell de despesa.

L'objectiu del fòrum és formar-se tant en eines del sector com habilitats personals, construir una 'marca Catalunya' i "fer comunitat i compartir la responsabilitat per fer una marca més forta i competitiva".

Entre el gener i el setembre de l'any passat, Catalunya va rebre 1,6 milions de turistes que van viatjar per motius laborals a reunions fires i congressos, gairebé la mateixa xifra que en tot l'any 2014, quan va rebre 1,7 milions de turistes.

Els principals mercats emissors durant aquest període van ser França (22,7%), Regne Unit (11,4%), Alemanya (20,2%); Itàlia (9,3%), Països Nòrdics (5,8%) i Països Baixos (4,9%).

En els nou primers mesos de l'any, aquests turistes van realitzar una despesa de gairebé 1.600 milions d'euros, mentre que en tot el 2014 la despesa va ser de 1.700 milions; els mercats que més despesa van generar van ser França (12,9%), Regne Unit (11,1%), Alemanya (8,4%), països nòrdics (6,6%), Itàlia (6,1%) i Països Baixos (4,3%).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés