Actualitzat 03/08/2016 12:53

El Govern donarà suport davant de Foment als municipis que demanen la gratuïtat de l'AP-7 en trams de Tarragona

Eugenia Doménech, Òscar Peris, Josep Rull, Xavier Pallarès y Ricard Font
EUROPA PRESS

BARCELONA, 3 ago. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, ha afirmat aquest dimecres que donarà suport als municipis de la província de Tarragona davant del Ministeri de Foment per reclamar la gratuïtat de l'AP-7 en els trams de l'N-340 que registren una alta sinistralitat.

Ho ha dit en una roda de premsa després de presidir una reunió amb alcaldes i representants dels consells comarcals del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre, així com amb els alcaldes del Pacte de Berà, en què ha constatat que el territori no accepta el 'model Girona', que preveu la desviació dels vehicles pesats cap a l'AP-7 amb bonificacions en els peatges.

"Hem acreditat que aquesta opció no genera consens al territori", ha explicat Rull, que ha subratllat que hi ha un consens institucional molt sòlid, en les seves paraules, per reclamar al Govern espanyol bonificacions del 100% a l'AP-7 fins que es construeixi el tram que falta de l'autovia A-7.

El conseller ha expressat que les mesures de pacificació que s'han impulsat fins ara a l'N-340 han generat "situacions de preocupació", i que cada vegada aquesta és una via menys permeable per a la gent que viu a la zona, per la qual cosa ha insistit que l'actuació de l'executiu central ha de ser immediata, segons ell.

COMISSIONS DE SEGUIMENT

L'alcalde del Vendrell (Tarragona), Martí Carnicer, ha explicat en nom de la resta de representants municipals que s'han creat dues comissions --Terres de l'Ebre i Camp de Tarragona-- per fer un seguiment del plantejament que el Govern traslladarà a Foment en nom seu.

"Fins ara hem tingut reunions amb el Govern espanyol, però no hem obtingut cap solució", ha lamentat Carnicer, que ha explicat que l'objectiu a llarg termini és reforçar la mobilitat, seguretat, sostenibilitat i competitivitat que ofereix l'N-340 i donar continuïtat a l'A-7.

En aquest sentit, ha assegurat que les opcions a curt termini passen per establir "bonificacions del 100% i a tots els tràfics", tot i que ha puntualitzat que estan oberts a analitzar altres alternatives, davant de la qual cosa ha destacat que els serà de gran ajuda el suport tècnic que els pugui oferir el Govern.

GESTIÓ PRÒPIA

El conseller ha afirmat que l'executiu català traslladarà les reivindicacions del territori al Govern espanyol i ha insistit que Foment té recursos disponibles per aportar solucions, tot i que ha dit que "com a Govern de transició nacional, hauran d'estudiar un model global de gestió de vies d'alta capacitat".

"Ha d'arribar el moment que Catalunya faci un plantejament de país que ens permeti superar els greuges que pateix Catalunya respecte a la resta de l'Estat: paguem molts més peatges i hi ha zones que paguen més que altres", ha dit Rull, que ha assegurat que a finals d'any proposaran un model de gestió que sigui més equitatiu, solidari i sostenible, segons ell.

En la reunió també han assistit el delegat del Govern al Camp de Tarragona, Òscar Peris; el delegat a les Terres de l'Ebre, Xavier Pallarès; el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i la directora del Servei Català de Trànsit, Eugenia Deménech.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés