Actualitzat 30/03/2017 07:47

El Govern denuncia Adif davant l'Audiència Nacional per incomplir la inversió en Rodalies

Rull recomana al nou Govern que reformi Adif i substitueixi als seus responsables

BARCELONA, 28 oct. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, ha anunciat que la Generalitat ha presentat aquest divendres una demanda contra Adif per la via contenciós administrativa davant de l'Audiència Nacional per l'incompliment del pla d'inversió en Rodalies de 306 milions d'euros, perquè considera esgotada "la via política".

"Pactem --amb el Ministeri de Foment-- de bona fe la inversió de 306 milions per garantir la fiabilitat de la xarxa ferroviària i s'ha incomplert de manera manifesta", ha explicat Rull, que ha indicat que en el termini d'inversió, del 2014 a juliol del 2016, només s'ha executat un 4,2%.

Ha assegurat que amb aquesta demanda per la via contenciosa no busquen defensar els interessos de la Generalitat sinó als usuaris de la xarxa de Rodalies i Regionals perquè "si la infraestructura està en bones condicions els serveis són solvents", i ha posat d'exemple els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).

Rull, que ha comparegut al costat del secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha insistit que la denúncia la presenten contra Adif perquè "està fora de control", mentre que amb el Ministeri de Foment i Renfe tenen diàleg i una relació més fluida, i ha aconsellat al nou Govern que faci una reforma a fons del gestor d'infraestructures i substitueixi als seus actuals responsables.

Ha constatat que la Generalitat no té capacitat per exigir a Adif que executi les inversions pactades ni pot sancionar al gestor si les incompleix, per la qual cosa a l'esgotar la via administrativa i política, té "l'obligació de demanar empara a la Justícia" perquè Adif compleixi els seus compromisos.

1.500 INCIDÈNCIES

Ha detallat que el pacte amb el Ministeri de Foment de 306 milions tenia per objectiu "garantir la fiabilitat del sistema, que els trens no quedin encallats i que els horaris es compleixin", després que Rodalies hagi patit més de 1.500 incidències en quatre anys.

Segons el conseller, amb aquest pla es va fer un "exercici de pragmatisme, de responsabilitat i negociació política seriosa" entre Generalitat, Renfe i Adif per identificar quins punts d'aquesta xarxa ferroviària necessitaven una inversió urgent.

Ha assegurat que és possible tenir un sistema de transport públic ferroviari fiable a Catalunya, com passa amb els FGC perquè la Generalitat "té el control de les vies, trens i estacions i s'ha fet molta inversió en infraestructures, i si la infraestructura està en bones condicions, els trens no es paren".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés