BARCELONA, 4 jul. (EUROPA PRESS) -
El secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat, Joan Aregio, ha considerat que el Ministeri de Foment ha actuat "una mica tard" a l'hora de demanar explicacions a l'aerolínia Vueling per l'acumulació de cancel·lacions i retards.
En una entrevista aquest dilluns a TV3 recollida per Europa Press, Aregio ha afegit: "M'atreviria a preguntar si haurien tingut el mateix ritme d'actuació si això hagués passat a Barajas."
Ha assegurat que el Ministeri ha citat Vueling per a una reunió a les 16 hores d'aquest dilluns, però ho ha fet després que el mateix Govern la cités a les 17 del mateix dia.
Per assessorar els afectats s'ha desplaçat a l'Aeroport del Prat personal de l'Agència Catalana del Consum, que se situaran al costat del taulell de Vueling i dins de l'oficina de l'Agència Catalana de Turisme.
SANCIONS
Aregio ha afirmat que les afectacions poden desembocar en sancions "greus, de centenars de milers d'euros" per a l'aerolínia, i sobre les causes que han portat a aquesta situació, ha apuntat que la companyia no ha contestat als requeriments d'informació de la Generalitat.
Així i tot, Aregio ha assegurat que tot apunta que "s'han venut massa bitllets per a la capacitat de gestió que té la companyia".
Ha subratllat que és "fonamental" que els passatgers afectats presentin una reclamació a l'empresa, i ha suggerit que després la facin arribar a l'Agència Catalana del Consum i el Ministeri de Foment.