Publicat 07/07/2016 14:22

El Govern amplia les bonificacions en la C-16 entre Terrassa i Manresa (Barcelona)

El conseller J.Rull anuncia la ampliación de descuentos en la C-16
EUROPA PRESS

La mesura preveu beneficiar 4.800 vehicles diaris

BARCELONA, 7 jul. (EUROPA PRESS) -

El Govern català ampliarà el sistema de bonificacions a l'autopista C-16 en el tram entre Terrassa i Manresa amb l'objectiu de descongestionar les carretera C-55 i beneficiar 4.800 vehicles diaris: 2.200 que ja circulen per la C-16 i 2.600 que es preveu que deixin de circular per la carretera.

En roda de premsa aquest dijous, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha explicat que, després de sis mesos --els descomptes en la C-16 es van començar a aplicar el gener--, les bonificacions no han donat el resultat esperat i per això s'ampliarà el seu "abast territorial".

Fins ara, el descompte en el peatge de la C-16 en el tram entre Terrassa i Manresa (peatge de Sant Vicenç de Castellet) comportava la gratuïtat total en la barrera lateral i un descompte del 50% en la barrera troncal per a alguns desplaçaments interns en hores punta.

De gener a juny, s'han beneficiat d'aquestes bonificacions 237.304 vehicles, uns 2.000 diaris, fet que suposa un 41% menys respecte a les expectatives que s'havia fixat el Govern català.

Ara, es mantindrà la franja horària dels descomptes, de dilluns a divendres de 7.00 a 10.30 hores i de 17.00 a 21.00 hores, però també es veuran beneficiats els vehicles del Bages, el Berguedà, el Solsonès o la Cerdanya, ja que els descomptes ja no seran estrictament per a l'entorn de Manresa.

Així, s'aplicarà un descompte del 100% per als vehicles que circulin per la C-16 procedents del nord que surtin per la barrera lateral i un 50% per a tots els tràfics, de manera que no caldrà que els vehicles entrin o surtin de la C-16 pels enllaços 49 (Manresa sud), 50 (Manresa centre) i 54 (San Fruitós de Bages).

A més, es mantenen les bonificacions del 30% per a vehicles ecològics, 40% per als d'alta ocupació i del 100% per als vehicles elèctrics, i per beneficiar-se de tots aquests descomptes cal utilitzar el teletac.

El Govern català preveu que la modificació del decret que permeti posar en marxa aquests descomptes s'aprovi el setembre, si bé abans ha de resoldre un procés d'audiència interna amb la concessionària de la via, Autema, amb la qual encara no ha iniciat els contactes; si Autema posés algun impediment el termini s'allargaria fins a gener del 2017.

SANT CUGAT DEL VALLÈS Y TERRASSA

El gener també van entrar en vigor noves tarifes i un sistema de peatge tancat virtual --en funció dels quilòmetres recorreguts-- en el tram de la C-16 entre Sant Cugat del Vallès i Terrassa, fet que ha beneficiat 515.030 vehicles, dels quals 414.296 van fer el trajecte les Fonts-Sant Cugat del Vallès, 35.160 Rubí-les Fonts i 65.574 Rubí-Terrassa.

El conseller ha explicat que en aquesta zona les bonificacions han funcionat millor, ja que han captat 4.300 vehicles diaris respecte dels 4.600 previstos, per la qual cosa les expectatives només s'han quedat un 7% per sota.

ENTRE 2 i 3 MILIONS D'IMPACTE ECONÒMIC

Rull ha explicat que la Generalitat se centrarà a divulgar les noves mesures, que suposaran un impacte econòmic per a la Generalitat d'entre dos i tres milions d'euros, per al coneixement dels usuaris, i ha celebrat que la intensitat mitjana diària de la C-55 hagi passat de 29.000 vehicles a 27.000, amb un transvasament de 2.000 a la C-16, que ha passat de 12.000 a 14.000.

També ha valorat positivament que la sinistralitat de la C-55 hagi passat d'11 accidents greus o mortals el 2015 als dos en el que portem d'any.

En paral·lel a aquestes bonificacions, el Govern català també està treballant en un pla de mobilitat del Bages amb un nou bus exprés entre el Bages i l'àrea metropolitana de Barcelona i millores ferroviàries en l'R4: "Volem ser capaços de derivar usuaris del cotxe al transport públic, i que els vehicles que circulin siguin més nets".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés