Actualitzat 30/03/2017 19:20

Gortázar (CaixaBank) afirma que la banca afronta la transformació digital "amb les butxaques mig buides"

Explica que el sector ha d'invertir en transformació digital en un moment de rendibilitats baixes i d'exigent regulació

MADRID, 11 nov. (EUROPA PRESS) -

El conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, ha avisat aquest divendres que la banca s'enfronta al repte de la transformació digital "amb les butxaques mig buides" i ha assenyalat que el sector es troba en la dicotomia d'invertir per avançar digitalment i assegurar els resultats que li permeten fer front a aquesta inversió.

"En un símil automobilístic, diria que anem a començar la carrera de Fórmula 1 i des de boxs ens estan dient que estalviem en pneumàtics i que tinguem compte amb el combustible, a veure si no arribem al final", ha explicat durant la seva intervenció a l'IBM BusinessConnect 2016.

Gortázar ha indicat que la transformació digital és "una carrera a llarg termini" per a les entitats i ha posat de manifest el difícil moment en el qual cal fer-li front, amb una rendibilitat molt baixa, en un entorn regulador canviant i amb una imatge danyada després de la intervenció i rescat d'algunes d'elles.

El conseller delegat de CaixaBank ha emmarcat en aquest context el desafiament de la transformació digital, que, segons la seva opinió, ha de tenir en compte dues premisses fonamentals: el canvi que estan experimentant els clients i l'aparició de nous competidors.

CLIENTS MÉS EXIGENTS I NOUS COMPETIDORS

Respecte als clients, el directiu ha explicat que cada vegada són més exigents i estan més informats, pel que reclamen productes senzills, còmodes, immediats i fàcils d'entendre.

El 39% dels clients de CaixaBank són digitals, "una mica més que la mitjana d'Espanya, però per sota de la mitjana europea". Dels cinc milions d'usuaris digitals, tres milions operen amb el mòbil i tres quartes parts acudeixen encara a les sucursals amb la intenció de rebre assessorament o exposar "problemes de major magnitud".

Pel que fa als nous competidors, Gortázar ha recordat que els bancs a Espanya han ocupat un espai "molt gran" que ha reunit la transaccionalitat i pagaments, el finançament a clients, l'assessorament en la inversió i la protecció a través d'assegurances, entre d'altres coses.

Tot i això, els últims anys han aparegut nous jugadors que estan "disseccionant" la cadena de valor de la banca i busquen posicionar-se en algun dels seus nínxols.

Per aquesta raó, entén que són una amenaça per a les entitats financeres, ja que poden restar-li quota de mercat i provocar que els seus marges es vegin més pressionats en determinades àrees de negoci, però també considera que són un al·licient per oferir millors i més serveis diferencials als clients.

"Tornant al símil automobilístic, estem en una carrera i de sobte veiem que en alguns trams apareixen nous vehicles que van molt més ràpid i hem de veure com podem millorar nosaltres mateixos", ha resumit.

TRANSFORMACIÓ EN CAIXABANK

Per fer davant del repte digital, CaixaBank ha canviat els seus processos i ha lliurat pastilles a 22.000 treballadors per poder oferir un millor servei al client, ha dissenyat un nou tipus d'oficines que posen el focus a l'assessorament i dóna més valor afegit al client amb ajudes personalitzades, per exemple en gestió de finances personals o en la planificació de l'estalvi per a la jubilació.

A més, treballa per treure el major partit possible al Big Data, el que li ha permès incrementar el nombre de préstecs preconcedits. "Ens permet afinar i veure a qui podem donar crèdit i a qui no", ha exposat el conseller delegat del banc.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés