Actualitzat 11/04/2016 11:53

Google, Facebook i Bayer volen un Govern estable a Espanya, sigui del color que sigui

Google
WIKIMEDIA COMMONS

MADRID, 11 Abr. (EUROPA PRESS) -

   Les multinacionals estrangeres establertes a Espanya, responsables de més del 7% de l'ocupació al país, volen un Govern central estable que, per sobre de tot, reforci la confiança internacional en la recuperació econòmica al país. El color i el temps que es tardi a formar aquest executiu no és prioritari per a aquestes empreses, no més que la qualitat de l'acord de govern que s'assoleixi.

   Fonts de Multinacionals per Marca Espanya, que aglutina gairebé 40 d'aquestes multinacionals, entre les quals es troben Bayer, Google i Facebook, han indicat a Europa Press que "les decisions empresarials estan condicionades per l'estabilitat en les institucions". D'això depèn, asseguren, el poder seguir atraient inversions i afavorir la competitivitat i el creixement del país.

   Per aquesta raó, des de l'organització assenyalen que Espanya es troba davant d'un escenari que "requereix diàleg i visió a llarg termini per confirmar una direcció que impulsi a escala internacional la confiança en la seva recuperació".

   PP, PSOE, Ciutadans i Podem segueixen sense trobar una fórmula de Govern central que eviti unes noves eleccions generals a finals del pròxim mes de juny. A més, segueixen succeint-se reunions, fins i tot a tres bandes, que podrien situar Podem, a priori el candidat menys atractiu per als inversors, prop del Govern espanyol.

   Tot i això, les multinacionals estrangeres a Espanya confien que els acords que s'assoleixin consolidin aquesta direcció compromesa amb la recuperació econòmica i ho fan "independentment de l'orientació política i del temps que s'utilitzi per aconseguir-los".

QUÈ FA FALTA PER SEGUIR AVANÇANT EN LA RECUPERACIÓ?

   D'altra banda, aquestes empreses han elaborat un pla d'acció per a aquest any amb mesures seleccionades entre un programa de fins a 64 que ja es va presentar l'any passat. Aquestes propostes s'organitzen entorn dels àmbits econòmic, empresarial, laboral i fiscal, regulador i de la qualitat de la vida.

   En primer lloc, les multinacionals reclamen implantar una finestreta única per centralitzar els tràmits que ha de fer un inversor que vol entrar a Espanya; així com donar un impuls tecnològic i digital al país, amb l'objectiu de projectar una imatge de modernitat i augmentar les possibilitats d'atracció de capital estranger.

   D'altra banda, aquestes empreses demanden el desenvolupament de programes de foment de l'experiència internacional i tornada en la carrera dels professionals de les empreses a Espanya, amb la finalitat de fomentar l'intercanvi internacional dels treballadors.

   Finalment, les organització aposten també per incentius fiscals per promoure el creixement i la fusió de les pimes, i millores tècniques per evitar la discriminació dels inversors no residents, com el cas de la penalització dels 'holdings' en la tributació dels dividends i les plusvàlues de la transmissió de participacions.

   L'organització pretén contribuir a la millora de la Marca Espanya promovent el país com a destí preferent d'inversió de les multinacionals estrangeres i establint un entorn favorable per al desenvolupament d'aquestes empreses.

   Actualment es troben entre els seus associats Accenture, Altadis, AON, Bayer, Berlitz, Bertelsmann, BT, Bureau Veritas, Deloitte, DHL, Diageo, Digital Origin, EY, Facebook, Google, Heineken, Hill & Knowlton, Homeaway, HSBC, Huawei, ING Bank, JTI, Ketchum, Knight Frank, Leroy Merlin, L'Oréal, Lufthansa, Manpower, Mediaset, Munich Re, Regus, [Rödl] & Partner, Siemens, Thales, Weber Shandwick i Zurich.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés