Actualitzat 30/03/2017 03:34

La Generalitat sol·licita finalitzar els convenis tributaris amb els registradors de la propietat

El Govern preveu un estalvi d'entre 17 i 20 milions anuals amb el desplegament de l'ATC

BARCELONA, 24 oct. (EUROPA PRESS) -

La Generalitat ha comunicat aquest dilluns als registradors de la propietat la renúncia als convenis pels quals actuen com oficines liquidadores d'impostos de l'administració catalana --impost sobre Successions i Donacions i Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats--, amb l'objectiu d'assumir directament aquestes funcions, ha informat el Govern.

Així ho ha comunicat el secretari d'Hisenda de la Generalitat, Lluís Salvadó, al degà del Col·legi de Registradors de Catalunya, Luís Suárez.

Es tracta de dos convenis: un de 500.000 euros per a tasques de gravació i digitalització que expirava aquest 31 de desembre --i la renúncia del qual calia anunciar amb dos mesos de preavís-- i l'altre de 27 milions d'euros per a les funcions liquidadores que finalitzava el 31 d'octubre de 2017.

L'objectiu de la Generalitat és assumir directament les tasques del primer conveni l'1 de gener, i les del segon de l'1 de setembre, incorporant "al màxim possible" de personal laboral que treballa ara en les 53 oficines liquidadores dels registradors de la propietat, i que són 277 persones.

L'executiu català preveu fer-ho de manera gradual a través de concursos de concurrència pública per cobrir places de funcionaris interins, en els que valorarà l'experiència de les persones que treballen ara per als registradors de la propietat.

Aquest dilluns ja ha començat els contactes amb els registradors per organitzar els processos de transició pel final dels convenis, com el traspàs d'expedients en curs i el de l'arxiu històric, ha explicat en una trobada amb premsa Salvadó.

DESPLEGAMENT DE L'ATC

En paral·lel, l'Agència Tributària de Catalunya (ATC) prossegueix amb els seus plans de desplegament per obrir 15 oficines pròpies abans de juliol de 2017, i també preveu 10 punts de servei tributari en locals d'administracions locals però amb personal de l'ATC, a més de la xarxa Tributs de Catalunya, que ofereix el servei de finestreta única a les 142 oficines que en formen part.

Alhora, el Govern vol augmentar el nombre d'autoliquidacions d'impostos que es presenten de manera telemàtica, fet pel qual millorarà la infraestructura informàtica amb l'objectiu que totes les presentades per professionals (el 70%) es presentin en línia (ara són el 33%).

L'ATC també treballa per assumir la totalitat de la recaptació executiva --gestió de multes i impostos impagats-- en 2017, mentre que ara paga 10 milions anuals a l'Estat per prestar-li aquest servei.

A més, una vegada pugui assumir aquesta tasca directament, la Generalitat li oferirà aquest servei de recaptació executiva a les administracions locals catalanes, que ara també ho encarreguen a la Hisenda estatal, el que suposarà però ingressos per a la Hisenda catalana.

Quan s'efectuïn tots aquests canvis per al desplegament de l'ATC, que inclouen passar d'una plantilla actual de 385 persones a 800 el juliol de 2017, el Govern preveu un estalvi anual d'entre 17 i 20 milions d'euros respecte als costos actuals, ha indicat Salvadó, que ha destacat que els canvis no suposaran "cap minvament en la qualitat del servei als ciutadans".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés