Actualitzat 29/03/2017 11:01

Generalitat i registradors de la propietat col·laboraran per incorporar-los a la Hisenda pròpia

BARCELONA, 4 oct. (EUROPA PRESS) -

La Generalitat i els registradors de la propietat de Catalunya col·laboraran en una taula de treball per definir la "transició" d'aquests funcionaris públics de manera que deixin d'actuar com oficines liquidadores externes dels impostos de la Generalitat i s'incorporin com a plantilla pròpia de l'Agència Tributària de Catalunya (ATC), han explicat a Europa Press fonts del Govern i dels registradors.

Les dues parts han tingut aquest dimarts la seva primera trobada de presa de contacte, i la primera reunió de la taula de treball es convocarà entre finals d'aquest mes i principis de novembre.

El degà dels Registradors de Catalunya, Luis Suárez, ha explicat a Europa Press que la trobada d'aquest dimarts amb el secretari d'Hisenda de la Generalitat, Lluís Salvadó, no ha servit per concretar quan es vol liquidar el contracte actual i com es vol incorporar a la plantilla.

Amb tot, ha mostrat la seva voluntat de col·laboració "en tot el possible perquè aquest canvi no perjudiqui els contribuents ni les arques de la Generalitat".

GESTIÓ LONGEVA

Des del 1983, la Generalitat ha encarregat la gestió dels Impostos de Transmissions Patrimonials i de Successions a les oficines liquidadores dels registradors de la propietat, i actualment regeix el conveni del 30 d'octubre del 2012, prorrogat fins al 30 d'octubre del 2017, però que la Generalitat podria donar per finalitzat amb un preavís de nou mesos.

Segons els registradors, actualment treballen a les oficines liquidadores 49 registradors de la propietat, quatre registradors mercantils, 51 arquitectes (autònoms) i 282 administratius.

Hi ha instal·lades 55 oficines: 49 en Registres de la Propietat; quatre en els Registres Mercantils de les capitals de província; un Centre de Comprovació Integral en el Deganat de Catalunya del Col·legi de Registradors, i un Centre d'Escaneig i Gravació a Valldoreix, també gestionat pel Deganat.

Els registradors defensen que, durant el període de crisis 2008/2014, les oficines liquidadores han tramitat deu vegades més liquidacions que l'ATC, tenint gairebé el mateix nombre de documents a comprovar.

Pel que fa a la recaptació obtinguda, reivindiquen que els ingressos generats per l'actuació comprovadora de les oficines liquidadores ha estat el doble del que han generat les oficines gestores de l'ATC.

Per aquesta raó, alerten que acabar amb el conveni podria arribar a generar un impacte negatiu en el pressupost de la Generalitat de gairebé 100 milions d'euros cada any.

LIMITACIONS NORMATIVES

El secretari d'Hisenda de la Generalitat va insistir aquest setembre al Parlament que el Govern vol incorporar als professionals de les oficines liquidadores a l'ATC, però que la seva contractació directa "no té empar legal" en la legislació de la Funció Pública.

Així, hauran de presentar-se a un concurs públic obert a qualsevol persona que compleixi els requisits per incorporar-se com a funcionaris interins.

En qualsevol cas, Salvadó va destacar que les bases del concurs valoraran l'experiència i coneixement del sistema de recaptació tributari, el que ja tenen aquests treballadors.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés