Actualitzat 30/03/2017 18:10

La generació mil·lenista anteposa la qualitat de vida al salari, segons Grant Thornton

La consultora multinacional espera créixer un 6% a Espanya aquest any

BARCELONA, 10 nov. (EUROPA PRESS) -

La generació mil·lenista, que comprèn els nascuts entre el 1981 i el 1995, opta per la qualitat de vida i l'autorealització a l'hora d'escollir una empresa i desenvolupar la seva carrera professional per davant del salari, segons la Primera Enquesta Mil·lenista 'Empresaris: factors d'atracció del nou talent a Catalunya', que ha presentat aquest divendres a Barcelona la consultora Grant Thornton.

El director de la companyia, Alejandro Martínez, ha explicat en roda de premsa que aquesta enquesta pretén conèixer les inquietuds dels joves que accedeixen per primera cop en el mercat laboral i quins són els factors que els atreuen per escollir una empresa o una altra, "informació molt valuosa per a Grant Thornton perquè el nostre objectiu és atreure el talent i donar el millor servei possible als nostres clients", ha assegurat.

Martínez ha apuntat la necessitat de conèixer les motivacions dels mil·lenistes i poder-hi respondre, i ha recordat que des de la consultoria s'ofereixen "molts dels primers llocs de treball dels graduats catalans", cosa per la qual ha considerat imprescindible conèixer de primera mà què els importa un cop accedeixen en el mercat laboral.

La sòcia de Grant Thornton Isabel Perea ha mostrat que, per als joves, "el salari importa, però no és el seu principal factor de motivació comparat amb altres generacions", i ha indicat que opten primer per l'ascens professional dins l'empresa i per la conciliació de la vida privada i laboral.

CONTRA EL 'PRESENTISME'

Una de les dades que ha remarcat Perea és que només un de cada quatre mil·lenistes considera l'estabilitat a la feina un factor important: "L'estancament laboral, els horaris estesos o el 'presentisme' estan entre els elements que més dissuadeixen els joves", ha assegurat.

"Es tracta d'una generació pragmàtica i que es preocupa per la qualitat de vida per davant de molts altres factors", ha asseverat Perea, afirmació que relaciona directament amb els canvis que s'han produït en el mercat laboral durant la darrera dècada.

Els resultats de la Primera Enquesta Millenials també reflecteixen que els interessos dels empresaris no disten del que pensen els joves i es distancien només en dos punts: l'estabilitat de la feina i l'aplicació de la cultura corporativa i de la Responsabilitat Social Empresarial (RSE).

L'enquesta, que ha comptat amb la col·laboració de la Universitat Pompeu Fabra i Esade, s'ha realitzat a 661 estudiants via en línia d'arreu d'Espanya, dels quals 268 són catalans, i també s'ha entrevistat telefònicament 100 alts directius d'empreses mitjanes i grans de tots els sectors del país.

RESULTATS ECONÒMICS

El president de Grant Thornton Espanya ha informat també aquest divendres que la companyia va facturar 68,1 milions d'euros en l'exercici 2014-2015, fet que suposa un 6% més que el període anterior, i s'espera mantenir el ritme de creixement per a aquest any.

"Tenim bones perspectives de creixement per al 2016 tant a nivell català com nacional", ha assegurat Alejandro Martínez, i ha apuntat que esperen seguir la tònica de beneficis dels darrers tres anys i ampliar la seva quota de mercat a nivell espanyol.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés