Actualitzat 19/12/2016 18:20

Foment no preveu indemnitzar ACS i Eiffage pel túnel de l'AVE a França per "incomplir el contracte"

AVE, tren, vías, transporte, alta velocidad, viajar, estación
EUROPA PRESS

Espanya i França signen l'acord per 'rescatar' la connexió transfronterera d'Alta Velocitat

MADRID, 19 des. (EUROPA PRESS) -

El Ministeri de Foment no preveu indemnitzar amb cap import ACS i Eiffage per la rescissió del contracte de concessió del túnel sota els Pirineus que uneix Espanya i França per AVE, segons ha indicat el titular del Departament, Íñigo de la Serna.

El ministre ha sostingut que la causa de la rescissió és l'"incompliment" del contracte de les constructores, de manera que no els correspondria cap indemnització.

El Govern central, a la reunió del Consell de Ministres de divendres passat, va acordar rescindir aquest contracte a ACS i Eiffage, en fer fallida l'empresa concessionària a través de la qual les empreses tenien aquesta connexió ferroviària, TP Ferro.

Els Estats d'Espanya i França 'rescataran' ara la infraestructura, que té un deute de 557 milions d'euros, a través d'una societat conjunta participada al 50% per Adif i el seu homòleg francès, SNCF-Réseau, amb l'objectiu últim de garantir que es mantingui en servei.

El ministre de Foment ja ha signat el matí d'aquest dilluns a París l'acord i el contracte pel qual la nova societat pública es farà càrrec de la connexió transfronterera, que s'anomenarà Línia Figueres-Perpinyà (LFP) i tindrà la seu a Madrid.

La rescissió del contracte i l'assumpció del túnel per part dels dos Estats té lloc després que el mes de setembre passat TP Ferro, la companyia a través de la qual ACS i Eiffage van construir el túnel del Pertús i el gestionaven, no superés el concurs de creditors que estava immersa des de feia un any i es veiés abocada a la liquidació.

La liquidació i rescat de l'AVE transfronterer té lloc després que ACS i Eiffage hagin emprès els últims anys tres arbitratges internacionals per reclamar diferents quantitats a Espanya i França. Un d'ells el van perdre, l'altre va decaure i el tercer està pendent de resolució.

La infraestructura 'rescatada' és un tram d'AVE de 44,4 quilòmetres de longitud, que discorre entre Figueres i Perpinyà, i que inclou un túnel de 8,3 quilòmetres sota els Pirineus que connecta Espanya i França per ferrocarril d'alta velocitat.

OBRA HISTÒRICA DE 1.000 MILIONS

ACS i Eiffage, a través de TP Ferro, es van adjudicar el 2003 la construcció i posterior explotació durant cinquanta anys d'aquesta infraestructura, considerada una de les obres més grans d'enginyeria civil, que va suposar una inversió de 1.000 milions d'euros.

Els retards acumulats en la posada en servei del túnel i en la connexió amb la xarxa AVE dels dos països, així com el tràfic limitat de trens que registra, constitueixen les causes de la fallida de la concessió.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés