Publicat 04/08/2015 19:20

Foment invertirà 134,6 milions al Port de Barcelona

BARCELONA, 4 ago. (EUROPA PRESS) -

El Ministeri de Foment invertirà un total de 134,6 milions d'euros, dels quals 20 corresponen al Fons d'Accessibilitat Terrestre, al Port de Barcelona, segons consta en els Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) per al 2016.

En concret, 27 milions d'euros es destinaran al nou accés ferroviari, 15 milions a l'ampliació del moll adossat, 12 a l'obra civil del nou Syncrolift al moll Catalunya i 26 milions en vials i xarxes que s'emmarquen en l'ampliació sud del port.

Per la seva banda, el Port de Tarragona té 34,7 milions d'euros, dels quals 13,7 corresponen al Fons d'Accessibilitat, i les actuacions més destacades són els 17 milions que es destinaran en matèria d'accessibilitat portuària i els 3,3 a superestructures, serveis i pavimentacions.

El corredor mediterrani té un pressupost global de 1.343 milions d'euros, dels quals 805,2 es destinaran a l'adaptació a l'amplada UIC --l'anomenat tercer carril-- i l'alta velocitat en el tram Barcelona-Tarragona-Castelló-València-Alacant-Múrcia, i 60,8 més en el tram Frontera francesa-Barcelona-Tarragona.

Alhora, dels 287 milions que el ministeri dirigit per Ana Pastor invertirà en Rodalies, un total de 205,2 corresponen a Rodalies de Barcelona, Girona i Tarragona, amb millores en estacions com Sant Andreu Arenal, Sabadell Centre, Tarragona, Cerdanyola Universitat i Arc de Triomf, i aquesta inversió també comprèn el nou Control de Trànsit Centralitzat (CTC) de Rodalies de Barcelona, el nou accés a la T1 de l'aeroport del Prat i el desdoblament de l'R3.

El Ministeri de Foment també impulsarà l'autovia A-22 Lleida-Osca i la duplicació de la carretera N-II a Catalunya, i alhora continuarà amb l'execució de l'autovia A-27 entre Valls i Montblanc, la variant de Vallirana i el tram de la B-40 Olesa-Viladecavalls, i l'autovia de connexió entre la Ronda Litoral i la C-32.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés