TARRAGONA, 30 jul. (EUROPA PRESS) -
El Ministeri de Foment ha iniciat el procediment ambiental de l'estudi informatiu de connexió de la xarxa ferroviària convencional amb la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona al Penedès (Tarragona), ha informat aquest dimecres en un comunicat la Delegació del Govern espanyol a Catalunya.
Actualment, els tràfics ferroviaris que accedeixen a Barcelona pel sud es distribueixen entre la línia d'alta velocitat procedent de Saragossa i Madrid i dues línies de la xarxa convencional, una que accedeix per l'interior, passant per Vilafranca del Penedès, i una altra per la costa, a través de Vilanova i la Geltrú, i ha estat aquesta última la utilitzada per les circulacions de mitja distància.
A l'àmbit de l'estudi es troben en fase d'obres dues importants actuacions: una d'elles és la nova variant de Vandellòs, que permetrà eliminar l'únic tram en via única que queda en el Corredor Mediterrani, connectant-lo també amb l'alta velocitat.
L'altra obra és la implantació de l'ample de via estàndard a l'àmbit de Tarragona, dotant la línia convencional que discorre per l'interior d'ample mixt --ibèric, de 1.668 mil·límetres d'amplada, i estàndard, de 1.435 mil·límetres, simultàniament--.
L'extensió de l'ample estàndard a la xarxa convencional "pot obrir noves opcions d'explotació combinada utilitzant les dues xarxes", com la possibilitat de pas de circulacions d'alta velocitat per l'estació de Tarragona.
Tot i això, aquestes relacions "es veuen limitades" per la falta de continuïtat de l'ample estàndard fins a l'estació de Sants de Barcelona per la línia convencional.