Publicat 12/02/2016 12:55

La firma de moda catalana Yerse ultima l'entrada a Dubai i explora el mercat sud-americà

Desfile de Yerse en la 080 Barcelona Fashion
ESTROP-BARCELONA /YERSE

BARCELONA, 12 febr. (EUROPA PRESS) -

La firma de moda femenina Yerse, amb seu a Sabadell (Barcelona), està ultimant la seva entrada a Dubai, i alhora explora el mercat sud-americà, especialment Xile, dins del seu pla d'expansió internacional.

El gerent de la companyia, Lluís Jiménez, ha explicat en una entrevista d'Europa Press que té un 'partner' local a Dubai i que estan a l'espera de la concessió d'un local al Dubai Mall, després que ja han aconseguit les aprovacions necessàries per part del comitè de venda al detall del país.

Ha indicat que la botiga de Dubai serà una franquícia i que la intenció és que la relació amb el seu soci local sigui de màster franquícia per al conjunt dels Emirats Àrabs, amb l'objectiu d'obrir més botigues a la zona els anys vinents.

Yerse distribueix actualment a una vintena de països d'Europa i Amèrica del Nord, i Jiménez ha explicat que el seu pla a curt termini passa per consolidar-se als mercats en els quals té presència des de fa poc temps, com els Estats Units, el Canadà i Austràlia.

La companyia no preveu un pla de creixement amb obertures de botigues a curt termini, sinó que potenciarà la seva presència en xarxes socials i també la seva botiga en línia, que ara mateix només està disponible a Espanya i Portugal i que s'anirà ampliant als mercats més pròxims, com França.

SUD-AMÈRICA

Jiménez ha explicat que la companyia també té la vista posada a Sud-amèrica, i que la seva intenció és poder començar a Xile, ja que és una porta d'entrada més fàcil que altres països més intervencionistes.

Ha assenyalat que té previst un viatge de sondeig en les pròximes setmanes per explorar el mercat, i que ha tingut contactes amb dos interlocutors de Xile durant el 'showroom' de la 080 Barcelona Fashion, certamen en el qual ha presentat la seva col·lecció 'Vegvísir' per a la temporada tardor-hivern 2016-2017.

FACTURACIÓ

Yerse va facturar l'any passat 13 milions d'euros, una xifra semblant a la de 2014, i per a aquest any preveu mantenir el volum de negoci o un lleuger increment.

Actualment, les vendes a Espanya suposen el 50% de la facturació, tot i que en el cas del canal multimarca --és el principal canal de negoci de la companyia, amb un pes del 80%--, la facturació internacional supera el 60%.

Yerse té 800 punts de distribució fora del mercat espanyol, sobretot en botigues multimarca, mentre que a Espanya també té presència a El Corte Inglés i té tres botigues pròpies i una franquiciada.

LITTLE YERSE

Yerse dissenya i comercialitza quatre col·leccions a l'any, amb un total de 600 referències, i des de la temporada primavera-estiu 2016 inclou també Little Yerse, una col·lecció per a nenes de quatre a 12 anys.

Jiménez ha explicat que és una línia que s'està explorant i que actualment s'aprofiten els mateixos canals de distribució que utilitzen per a la venda de la línia de dona, tot i que si té una bona resposta es plantejaran expandir-la amb un canal propi de distribució a través d'especialistes en moda infantil per a potenciar-lo.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés