Publicat 20/10/2014 17:22

Hostelco consolida la seva internacionalització amb 125 empreses estrangeres entre 500

Per primera vegada el certamen se celebra simultàniament amb el Fòrum Gastronòmic

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 20 oct. (EUROPA PRESS) -

El saló d'hostaleria i restauració Hostelco 2014 continua amb el seu procés d'internacionalització, ja que el 25% de les 500 empreses presents procedeixen de 33 països, liderats per Itàlia, Portugal, Alemanya, Turquia i Regne Unit.

La XVII edició del certamen, que se celebra des d'aquest dilluns fins al dijous al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona, té 125 empreses internacionals i 300 'Vip Buyers', seleccionats per un gran potencial de compra, ha explicat aquest dilluns el president d'Hostelco, Jordi Roure, durant la inauguració.

Roure ha assenyalat que Hostelco és una cita "ineludible" per als professionals del sector, i ha destacat la quota exportadora del 46% de la indústria espanyola d'equipaments per a l'hostaleria.

'SMART HOTEL'

Entre les novetats del saló, destaca un exemple d''habitació smart' que generaran una experiència hotelera a l'usuari a partir dels seus gustos i aficions registrades en el seu 'smartphone' i en les xarxes socials, usant tecnologia robòtica, i amb noves vies d'ingrés com la publicitat o oferiment de serveis, entre els quals es pot veure un robot que actua com a recepcionista.

El fundador del projecte Broomix, Diego Serrano, ha explicat a Europa Press que aquesta tecnologia ja és aplicable sense que requereixi una inversió massa elevada --15.000 euros--, i ha destacat que aquestes 'habitacions smart' podran reconèixer l'hoste, customitzar les parets i anar programant una banyera mentre s'escolta música, entre d'altres activitats.

També destaquen altres projectes com una espremedora capaç de treure el suc a 40 taronges per minut i una torradora de pollastre capaç d'adaptar el consum energètic a la quantitat de peces cuinades, entre d'altres.

INNOVACIÓ I INTERNACIONALITZACIÓ

El conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, Felip Puig, ha destacat que per primera vegada se celebra amb el Fòrum Gastronòmic simultàniament, i ha instat a "aprofitar les sinergies" de l'hostaleria amb el turisme perquè es mantingui el creixement dels dos sectors.

Puig ha elogiat la innovació exposada al saló, i ha remarcat la importància de la internacionalització, tot destacant que aquest any han augmentat els turistes estrangers i s'ha "començat" a recuperar el mercat nacional i de proximitat.

La secretària d'Estat de Turisme, Isabel María Borrego, ha assegurat que Hostelco representa la innovació i la competitivitat, i ha assegurat que Espanya té "el millor know-how turístic del món".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés