Publicat 14/04/2016 18:36

Ferrocarrils de la Generalitat va registrar un superàvit de 15,28 milions el 2015

El presidente de FGC, Enric Ticó
EUROPA PRESS

La companyia preveu batre el rècord de passatgers superant els 80 milions

BARCELONA, 14 abr. (EUROPA PRESS) -

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) va registrar un superàvit de 15,28 milions d'euros el 2015 a totes les seves unitats de negoci, que facturen uns 110 milions d'euros, fet que suposa un 3% més respecte a l'any anterior.

En una trobada amb periodistes, el president de FGC, Enric Ticó, ha destacat aquest dijous que la divisió de línies metropolitanes van registrar un superàvit de més de 7 milions, que es destinaran al fons de reserva d'ATM i FGC.

A les línies metropolitanes, el nombre d'ingressos provinents de viatgers va ser de 72,83 milions d'euros (1,6% més) i va superar les previsions que havia calculat l'ATM, i el nombre de viatgers va créixer un 3,2% fins a 79,7 milions de persones el 2015.

Ticó ha indicat que l'increment de viatgers és superior al creixement dels ingressos per la baixada i congelació de les tarifes, un fet que valora positivament però ha provocat una reducció de gairebé tres punts percentuals de la taxa de cobertura fins a situar-se al 90,52%.

RÈCORD HISTÒRIC

Per a aquest any, Ticó ha assenyalat que les previsions són que se superin els 80 milions de viatgers, i, així, batre el rècord absolut de la història de la companyia gràcies a l'increment de l'ús i als nous recorreguts.

Alhora, ha afirmat que el negoci de FGC --la divisió del transport de mercaderies-- manté una "certa atonia" perquè manté una xifra semblant a la dels últims anys amb de 667.600 tones transportades.

Aquest negoci té un volum de negoci d'uns 8 milions d'euros i inclou el transport de sal (128,8 tones), potassa (429,4 tones), vehicles (109.337 unitats) i components (1.303 circulacions).

PERCEPCIÓ DE L'USUARI

L'índex de satisfacció va obtenir un 74,05 sobre 100 a les línies de Barcelona-Vallès i un 71,14 a les de Llobregat-Anoia, una diferència que, segons Ticó, s'explica per la incorporació de nous trens a la línia del Vallès que, a més, obté els millors resultats des del 1987.

El frau va registrar la mateixa xifra que el 2014 (0,017%), una xifra que s'explica per les progressives mesures tecnològiques que FGC ha anat implantant per ser capaç de detectar aquells usuaris que no paguen el seu bitllet.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés