Actualitzat 28/06/2017 13:59

Ferrmed reclama a Foment garantir la connexió amb ports i terminals

'El Nus Ferroviari De l'Àrea De Tarragona I Els seus Enllaços Amb El Corredor'
EUROPA PRESS

TARARAGONA, 28 juny (EUROPA PRESS) -

El president de Ferrmed, Joan Amorós, ha reclamat aquest dimecres al Ministeri de Foment garantir la connexió amb els ports i les terminals intermodales en el Corredor Mediterrani amb la finalitat d'assegurar els trànsits de trens de mercaderies.

Ho ha fet en declaracions als mitjans en el marc de la jornada 'El nus ferroviari de l'àrea de Tarragona i els seus enllaços amb el Corredor Mediterrani', que s'ha celebrat en el Port de Tarragona i a la qual han assistit més de 150 persones.

En el curt termini, entre 2017 i 2019, Ferrmed també reclama que es col·loqui el tercer carril per a l'ample internacional en les dues vies fins al nus de Vila-seca i Reus; enllaç en via doble en la connexió de la línia procedent de Tarragona amb la variant de Camp de Tarragona-Vandellós, i passar a ample internacional en la via costat muntanya del tram Vila-seca-Castelló i ample mixt (amb tercer carril) en la via costat mar.

Amorós ha manifestat el seu desacord amb la incorporació del tercer carril en una sola via en el tram Castelló-València i demana la incorporació del tercer fil en l'altra via.

Ha lamentat la poca concreció sobre actuacions més a mitjà termini, per la qual cosa entre 2020 i 2024 demana convertir a ample internacional la línia convencional Tarragona-Lleida-Saragossa (2020), un bypass per a mercaderies entre Castellbisbal i Martorell oest (2023) i línia d'alta velocitat entre València i Barcelona (2024): "No és concebible que dues ciutats tan importants com aquestes no estiguin connectades en alta velocitat".

HORITZÓ 2025

Més a llarg termini, Ferrmed demana convertir a ample internacional les línies convencionals Barcelona-Portbou i Barcelona-Puigcerdà, a més de la doble via en aquesta última des de Barcelona fins a Vic (2025).

Tambié reclama les connexions de la línia d'alta velocitat amb aeroports de primer nivell el 2025, i que les mercaderies circulin a la zona de Tarragona utilitzant una nova línia dedicada entre Vila-seca i Martorell per l'interior el 2026.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés