Actualitzat 19/01/2017 13:21

Fer tuits proporciona als famosos grans quantitats de diners, segons Opendorse

Twitter
TWITTER

MADRID, 19 Gen. (EDIZIONES/Portaltic) -

Twitter és més que una xarxa social, és una gran plataforma on milers de marques, i fins i tot personatges famosos, fan negoci cada dia. Twitter s'ha convertit en un gran reclam per atreure consumidors, per això no és estrany que vegem esportistes, actors, personatges de l'espectacle, celebritats en general, llançar tuits publicitaris.

Les empreses fa temps que van detectar que Twitter té una audiència molt més gran que la televisió o la ràdio i que, per tant, invertir-hi pot sortir molt més rendible. La seva estratègia: pagar per tuit a favor de la marca personatges famosos presents en la xarxa social amb més influència dins i fora de Twitter. Famosos que moguin masses.

Qualsevol marca buscarà un personatge que no només tingui milers i milers de seguidors. Ha d'estar segura que aquests seguidors confien en la persona a la qual segueixen; llegeixen els missatges que posa, difonen els seus tuits, el responen, generen debat i li són fidels. És el que es coneix com a 'engagement'.

És el que sobra a personatges com Cristiano Ronaldo, l'esportista més ben pagat a Twitter, segons dades del 2016 de l'agència de comunicació social Opendorse. CR7, que acaba de guanyar la seva quarta pilota d'or, és l'esportista que més diners ingressa per cada tuit publicitari que posa en el seu perfil (@cristiano): 260.490 euros. De fet, també és l'esportista amb més seguidors a Twitter: 49,2 milions de seguidors.

En aquest rànquing el segueixen el jugador de l'NBA Lebron James, amb 123.763 euros i completaria el podi un altre futbolista, el brasiler del FC Barcelona Neymar, que guanyaria prop dels 100.00 euros per tuit, i que té 26,8 milions de seguidors. El primer espanyol que apareix és Rafa Nadal, que ingressaria 51.452 euros per cada tuit publicitari. D'altres futbolistes del nivell de Sergio Agüero o James Rodríguez poden cobrar prop dels 50.000 euros mentre que pilots com Jorge Lorenzo o Marc Márquez en percebrien una mica menys, entre els 20.000 i 15.000.

Però a més d'esportistes, les marques han "enganxat" moltes 'celebrities', 'influencers' i 'youtubers'. Termes tots molt joves com les mateixes persones que hi ha darrere d'aquests conceptes, perquè precisament això és el que avui dia està enganxant els consumidors. Les empreses volen gent que entengui els codis de Twitter, gent que interactuï amb els seus seguidors.

Als Estats Units, segons dades de la firma Captiv8 publicats per The New York Times a final del 2016, un 'influencer' o famós que tingui entre tres i set milions de seguidors cobra per un vídeo pactat amb una marca 167.046 euros, 66.800 per una foto i 26.700 per un tuit. Aquells que tenen entre 50.000 i 500.000 seguidors perceben 2.500 dòlars per un vídeo de prescripció a YouTube, 1.000 dòlars per publicar a Instagram o Snapchat i uns 400 dòlars per una publicació a Twitter.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés