Actualitzat 29/03/2017 12:57

El Fairmont Joan Carles I acaba la primera fase de renovació amb una inversió de 37 milions

L'hotel preveu entrar en beneficis aquest 2016 i doblar la facturació en tres anys fins a superar els 60 milions

BARCELONA, 6 oct. (EUROPA PRESS) -

L'hotel Fairmont Rei Joan Carles I de Barcelona ha acabat la primera fase del seu procés de renovació, per a la qual s'han invertit uns 20 milions d'euros, més de la meitat dels 37 milions que suposarà la remodelació completa de l'hotel, segons ha explicat en roda de premsa aquest dijous el director de l'establiment, Franck Sibille.

Es tracta de la primera remodelació d'aquest hotel de luxe ubicat a l'avinguda Diagonal des de la seva inauguració el 1992, i s'ha realitzat després que, a final del 2014, la cadena canadenca Fairmont assumís la gestió de l'establiment, l'únic que la firma té a Espanya.

La inversió l'aporten en un 50% entre la companyia hotelera i BCN Projects, societat propietària de l'hotel, tot i que Sibille ha concretat a Europa Press que Fairmont ha avançat part dels recursos però la propietat acabarà aportant la totalitat de la inversió.

En aquesta primera fase, que va començar l'octubre de l'any passat, s'ha remodelat el vestíbul, que té un nou espai gastronòmic anomenat 'B-24' i amb botigues de moda --Sita Murt, Loewe, Cole Haan i Vicomte A--, i també s'han renovat 200 habitacions, amb la previsió que l'estiu del 2017 estiguin remodelades les 432 que té l'hotel.

L'objectiu de la cadena --pertanyent des de fa dos mesos al grup francès Accor-- és "situar el Joan Carles I com un dels hotels de referència a escala internacional", ha assegurat Sibille, que ha detallat que el 70% del negoci d'aquest establiment correspon al turisme de negocis, ja que té el Palau de Congresos de Catalunya, el que li dóna capacitat per a 3.000 persones --entre el centre de convencions i els salons de l'hotel--.

DOBLAR PREU I FACTURACIÓ

El preu mitjà de les habitacions s'ha incrementat en un 17% aquest any en comparació del 2015, passant de 132 a 160 euros per nit, i l'objectiu de la companyia és que l'any que ve se situï en 183, el 2018 en 225 i arribar als 270 euros de mitjana el 2019.

Això suposarà també doblar la facturació de l'hotel, que el 2015 es va situar per sota dels 30 milions d'euros i aquest any tancarà amb un augment del 20%, amb la previsió d'entrar en beneficis, i l'objectiu és que l'hotel barceloní arribi a facturar al voltant de 60 milions d'euros el 2019.

El Rei Joan Carles I va tancar l'any passat amb una ocupació mitjana del 62% i actualment --amb part de les habitacions tancades per les obres-- se situa al voltant del 60%, i l'objectiu és arribar a entre el 72 i el 74% quan estigui a ple rendiment.

EXPANSIÓ A ESPANYA

Fairmont --que té hotels icònics com el Plaza de Nueva York, el Savoy de Londres i Le Chateau Frontenac del Canadà-- va entrar a Espanya amb el Joan Carles I, però Sibille ha afirmat que la cadena està explorant ubicacions per tenir presència a Madrid i a Andalusia, probablement a Marbella.

Ha explicat que s'estan buscant oportunitats en aquestes dues zones per operar tant sota la marca Fairmont com Raffles, que s'utilitza per a hotels de dimensions més petites, i ha assegurat que no es plantegen gestionar més establiments a Barcelona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés