Publicat 20/05/2016 16:33

Eurona desplegarà el 2016 la seva xarxa de 4G residencial en 70 ciutats mitjançant el seu model de franquícia

Sede del Grupo  Eurona
CEDIDA

MADRID, 20 maig (EUROPA PRESS) -

L'operadora de telecomunicacions Eurona portarà en els pròxims mesos internet d'alta velocitat a al voltant de 70 localitats espanyoles amb baixa o nul·la connectivitat mitjançant la fórmula de franquícia, un pla amb el qual la companyia busca impulsar la seva xarxa de 4G residencial a tot Espanya el 2016.

Segons explica Eurona en un comunicat, aquest projecte s'emmarca dins del pla d'expansió del servei '4G a Casa' posat en marxa el 2015 amb l'objectiu de dotar de connectivitat a mig miler de poblacions a Espanya en els pròxims dos anys.

"D'aquesta manera, Eurona, que destaca per ser el primer gestor Wi-Fi aeroportuari del món per nombre d'aeroports, portarà internet a les llars sense necessitat de cables", afirma el grup, que vol estendre el model de connectivitat "immediata, veloç i sense interferències" a localitats amb accés nul o de qualitat dolenta a internet.

L'empresa afirma que l'objectiu últim és "garantir a tots els ciutadans el dret universal d'accés a la Xarxa", un dret que encara no pot exercir en plenitud el 5% de la població espanyola, fet que suposa al voltant de 2,5 milions d'usuaris.

Al llarg d'aquest any, Eurona té previst reforçar la seva xarxa 4G a l'arc mediterrani (Catalunya, Comunitat Valenciana, Múrcia i Andalusia), que és el seu principal radi d'acció, així com arribar a poblacions en comunitats de l'interior, com Castella-la Manxa, Extremadura o Madrid.

En concret, Eurona portarà la seva xarxa de 4G a través del model de franquícia, sota el que porta operant a tot Espanya des de l'any 2014, a 22 localitats de la Comunitat Valenciana, 16 d'Andalusia, vuit de Catalunya, sis de Múrcia, cinc de Galícia, dos de Madrid i de Castella-la Manxa i una d'Extremadura i de Cantàbria.

La companyia afirma que amb aquesta operació dóna "un pas més com a operador de telecomunicacions 360º al mercat", on gestiona actualment la connectivitat d'infraestructures de transport i espais públics i del sector residencial en poblacions de menys de 100.000 habitants, que els grans operadors han deixat sense cobrir després de ser zones en les quals la geografia o orografia fa més difícil desplegar xarxes de fibra òptica.

El director general de Franquícia d'Eurona, Rafael Franco, destaca que la proximitat és una dels principals avantatges d'aquest model de negoci, "sobretot en zones rurals en les que, en molts casos, els clients coneixen a la persona que els va proporcionar aquest servei d'internet, el que genera un valor afegit per a la marca i per al propi client".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés