Actualitzat 17/09/2016 16:53

Entra en servei la variant de la N-141 a Calldetenes i un nou accés a l'Eix Transversal

Inauguración de la variante de la N-141 y de un acceso a la C-25
GENERALITAT DE CATALUNYA

BARCELONA, 17 set. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, i la presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, han inaugurat la nova variant de la N-141 a Calldetenes (Barcelona) i el nou enllaç a l'Eix Transversal (C-25) a Sant Julià de Vilatorta (Barcelona), que han entrat en funcionament aquest dissabte.

Ho han fet al costat dels alcaldes de les dues localitats, Joan Carles Rodríguez i Marc Verdaguer, a més de la primera edil de Vic (Barcelona), Anna Erra, en un acte en el qual Rull ha celebrat que s'hagin completat les connexions: "Ens feia falta que l'Eix fora molt permeable i no podia ser que Sant Julià o Calldetenes no estiguessin ben connectades".

CALLDETENES

La variant de Calldetenes, que evita la circulació per l'interior del poble, ha suposat una inversió de 2,8 milions d'euros fruit d'un conveni entre la Generalitat i la Diputació pel qual les dues administracions assumiran el cost a parts iguals, ha informat el Govern en un comunicat.

El nou tram, d'1,5 quilòmetres, discorre pel nord de la població i ho fa paral·lela al seu polígon industrial, i permet poder anar de Vilanova de Sau i Vic sense creuar el poble.

A més, s'ha construït una xarxa d'itineraris per a vianants, separats de la carretera, per "donar permeabilitat a la variant" i facilitar l'accés a la Ruta dels Molins i a les finques rurals de la zona.

SANT JULIÀ DE VILATORTA

L'enllaç de Sant Julià està situat al sud de la població, a l'encreuament de la carretera BV-5202 amb l'Eix Transversal, i el seu cost ha estat de 2,5 milions d'euros.

Com el cas de Calldetenes, permet accedir al nucli industrial sense haver de circular per l'interior del poble i connecta així les empreses instal·lades aquí amb la C-25, que connecta Lleida i Girona per l'interior de Catalunya.

La construcció de dos ramals d'incorporació a l'Eix i el condicionament de la BV-5202 han millorat així el trànsit cap a Manresa (Barcelona), ja que la circulació cap a Girona ja podia efectuar-se sense creuar el poble.

També s'ha construït una via verda paral·lela a la BV-5202 de 2,5 metres d'amplada per a ciclistes i vianants.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés