BARCELONA, 11 oct. (EUROPA PRESS) -
Un total de 98.176.000 viatgers han utilitzat els serveis de Renfe a Catalunya entre gener i setembre d'aquest any, fet que suposa un increment de l'1,3% respecte al mateix període del 2015, amb 1,26 milions de passatgers més, ha informat la companyia ferroviària aquest dimarts en un comunicat.
Del global de viatgers, 90 milions corresponen a mobilitat interna a l'àmbit de Catalunya --origen i destí en poblacions catalanes--, on ha augmentat el nombre de clients en gairebé un milió.
L'operadora ha ressaltat que diàriament, a l'àmbit de la primera corona metropolitana --relacions amb Barcelona des de Mataró, Granollers, Terrassa, Martorell i Vilanova--, ofereix en hora punta matinal 100.000 places, amb una puntualitat "de tendència positiva que s'acosta al 93%" en el que va del mes d'octubre.
L'increment de viatgers "reafirma una evolució ascendent i positiva" dels últims anys i reforça l'increment progressiu dels clients de Renfe a Catalunya, ha destacat Renfe.
En matèria de sostenibilitat mediambiental, ha assenyalat que el nombre de viatgers de Renfe equival a 91 milions de circulacions de cotxes, dos milions d'autobusos, i un estalvi d'1,3 milions de tones de CO2 i de 470 milions d'euros en costos externs, dels quals al voltant de 200 corresponen al canvi climàtic i 110 a la contaminació atmosfèrica local.