Actualitzat 30/03/2017 01:54

Els 1,2 milions de turistes asiàtics a Catalunya sumen el 20% de la despesa dels viatgers

SINGAPUR, 21 oct. (EUROPA PRESS) -

Els 1,2 milions de turistes d'Àsia-Pacífic que hauran visitat Catalunya aquest any són un 10% més que el 2015 i representen "gairebé el 20% de la despesa turística a Catalunya", que en total haurà tingut 17 milions de turistes el 2016, segons el director de l'Agència Catalana de Turisme de la Generalitat (ACT), Xavier Espasa.

Ho ha explicat als periodistes a Singapur, on l'ACT ha assistit fins aquest divendres per quart any consecutiu a la fira professional ITB Asia, que compleix la seva novena edició.

Del total dels turistes d'Àsia-Pacífic que han visitat Catalunya aquest any, uns 250.000 són japonesos, 200.000 de la Xina, 130.000 de Corea del Sud, 125.000 d'Austràlia i Nova Zelanda, 80.000 de Tailàndia, 60.000 de l'Índia, 30.000 del Vietnam, 20.000 d'Indonèsia i Malàisia, i 15.000 de les Filipines.

El mercat d'aquesta regió que creix més és Corea del Sud, des d'on Catalunya rep turisme religiós (un 30% de la població és cristiana), i també de negocis, de compres i de gastronomia; però no és l'únic: també creixen Tailàndia, Vietnam i Austràlia, segons Espasa.

COEXPOSITORS

Al costat de l'ACT, han estat expositors a la fira Turisme de Barcelona Cellers Torres, Montserrat, La Roca Village i les agències de viatge receptores Sol-Vip Travel i Barcelona4Real B4R.

L'ACT pretén potenciar el turisme d'Àsia-Pacífic que compra, vol cultura, gastronomia, enoturisme, i també turisme del sector Mice (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions), com han explicat alguns dels expositors de l'estand català.

La fundadora de Sol-Vip, Yulia Soloviova, ha explicat que nota especialment un creixement de turistes d'Austràlia en els últims tres anys i que la seva empresa ofereix serveis 'premium' que siguin experiències úniques segons cada client --gastronomia, enoturisme i compres, sobretot--.

També intenta que això faci que el turista vagi a Catalunya com a "monodestí" en comptes de ser una parada més d'un asiàtic a Europa i emportat per una de les grans agències de viatges, en comptes d'una agència local.

El fundador de B4R, Mon Fitó, ofereix igualment servei personalitzat, com el d'un cotxe-taxi que porta turistes per Barcelona tres hores amb parades de cinc minuts pels llocs més emblemàtics, mentre una gravació en xinès els avança el que veuen a cada parada.

És un servei per a la Xina, tot i que Fitó explica que els joves xinesos comencen a fugir d'aquestes presses i d'aquest turisme estandarditzat perquè prefereixen alguna cosa només per a ells --per exemple, B4R ja ha contractat un grup petit de turisme fotogràfic per visitar l'exposició floral anual al carrer 'Girona, temps de flors'--.

El director de Terrassa Turisme (Ajuntament), Jordi Garreta --que ha estat a la fira, aprofitant les actuacions castelleres dels Minyons de Terrassa a Singapur-- ha ofert des de l'estand català una doble oferta: el modernisme d'una ciutat pròxima a Barcelona i sessions per aprendre què són els castellers i com es fan els castells.

Al costat de tots els coexpositors hi ha hagut el mànager de promoció internacional de Turisme de Barcelona, Mateo Asensio, que ha dedicat la seva primera assistència a la fira a "fer prospecció" sobre què vol trobar a la capital catalana el client asiàtic, i assessorar sobre això a Barcelona als qui organitzen els viatges.

Ho ha justificat perquè el seu objectiu és "estudiar els mercats perquè se sàpiga oferir a cada client el que necessita", el que no té al seu país i que Barcelona pot donar-li, començant pel clima i acabant pels detalls més personals que aprecia el turista de cada país asiàtic en una habitació d'hotel.

TURISME LLARG, CAR I CÍVIC

Tant Asensio com Sergi Giménez --de l'oficina de l'ACT per a Àsia-Pacífic-- defensen buscar per a Catalunya el turista asiàtic d'estada llarga, amb diners per gastar i que sigui alhora cívic.

L'ACT promociona el turisme i està constituïda per la Generalitat; la Cambra de Barcelona i la resta de cambres catalanes (en representació del sector privat), i entitats territorials, inclosos els patronats de turisme de la Diputació de Barcelona, la de Tarragona, la de Lleida i la de Girona, així com l'entitat mixta públic-privada de promoció Turisme de Barcelona.

L'agència també ha organitzat aquests dies una setmana de cultura catalana, en què destaquen les actuacions castelleres dels Minyons de Terrassa (Barcelona) i la presentació del segon i tercer restaurants de Nandu Jubany al país.

Jubany comparteix el protagonisme de la cuina catalana a Singapur amb el restaurant 'La Ventana by Carles Gaig', que han impulsat Núria Gibert i el cuiner Eduard Castellarnau.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés