MADRID, 12 abr. (EUROPA PRESS) -
DL tornarà a plantejar aquest dimecres al Congrés la reclamació de traspassar de manera integral les infraestructures ferroviàries de Catalunya a la Generalitat, juntament amb tots els mitjans materials i humans vinculats, i la dotació econòmica corresponent per a la seva administració, manteniment i inversions.
En una proposició no de llei que serà debatuda per la Comissió parlamentària de Foment, els independentistes catalans apel·len a la doctrina del Tribunal Constitucional (TC) i a l'Estatut per justificar l'assumpció de competències en aquesta matèria per part del govern autonòmic.
I és que, segons DL, només es podrà "garantir l'adequada prestació d'aquests serveis ferroviaris" si és la Generalitat la que els gestiona, per a la qual cosa demanen al Govern espanyol que modifiqui l'ordre ministerial de Foment per la qual s'aprova el catàleg de línies i trams de la Xarxa Ferroviària d'Interès General.
NOU TRAMS EXCLOSOS
L'objectiu seria excloure d'aquest catàleg nou trams ferroviaris: Nus de Castellbisbal -Arc de Triomf, Arc de Triomf-Mataró-Maçanet Massanes, Arc de Triomf-Montcada bifurcació, Montcada bifurcació-Manresa-Lleida Pirineus, Branca d'accés a Cerdanyola Universitat, Montcada bifurcació-Puigcerdà, Sant Vicenç de Calders-Vilanova-Passeig de Gràcia-Nus de Mollet, Passeig de Gràcia-Estació de França i El Prat de Llobregat-Aeroport.
Una vegada que aquests trams deixin de ser considerats prioritaris per a l'interès general, la seva gestió hauria de traspassar-se a la Generalitat acompanyada dels 6.225 milions d'euros, que DL considera necessaris per fer inversions d'adequació i millora, així com de tots els recursos materials i humans vinculats a la xarxa i de la dotació econòmica corresponent per a la seva administració i manteniment.
En una segona fase, els independentistes catalans creuen que deuria seguir-se el mateix procés amb la resta de corredors de la xarxa convencional que són usats per les Rodalies i pel servei de trens regionals.