Scytl, Moritz i AraNow defensen l'origen català com a avantatge competitiu per als seus negocis a l'exterior
BARCELONA, 1 abr. (EUROPA PRESS) -
La directora general de la marca Alemanya (Germany Land of Ideas), Ariane Derks, ha advertit que "la bona reputació de Catalunya a Alemanya està canviant" per culpa del procés sobiranista, i ha opinat que seria millor centrar-se en altres aspectes com la potenciació de la indústria i la cultura.
En declaracions a Europa Press després d'una reunió de diplomàcia empresarial, organitzada per Diplocat i Pimec, Derks ha assenyalat que la societat alemanya tenia molt bona percepció de Catalunya i Barcelona per la seva indústria i la seva gent, però que "tantes notícies sobre separatisme" n'estan canviant la visió.
"Tots som conscients que el món canvia molt, però hem d'estar junts si volem tenir èxit", ha afirmat, i ha afegit que si la situació econòmica és difícil Catalunya hauria de concentrar-se en els aspectes que puguin millorar-la.
Germany Land of Ideas va ser fundada el 2005 pel Govern alemany i la Federació d'Indústries Alemanyes amb l'objectiu de potenciar la imatge d'Alemanya com una força innovadora i creativa a escala internacional.
A l'acte també hi ha participat el conseller d'Assumptes i Relacions Institucionals, Exteriors i Transparència, Raül Romeva, que ha ressaltat la importància de les empreses catalanes que treballen fora de Catalunya perquè considera que "fan d'ambaixadors i construeixen marca" d'acord amb una manera de funcionar.
CATALUNYA COM A AVANTATGE
L'empresa de tecnologia electoral Scytl, la cervesera Moritz i la fabricadora de components industrials AraNow han assegurat que la reivindicació de la catalanitat i l'origen barceloní els ha servit com a avantatge competitiu per millorar els seus negocis a l'exterior.
Les tres han estat guardonades a les tres edicions del premi Pimec-Diplocat i han participat en el I Workshop empresarial que han organitzat les dues entitats aquest divendres.
Com a guanyadora del 2015, el director general de Moritz, Santi Manzano, ha explicat que una de les estratègies de la marca va ser la seva vinculació a Barcelona i ha opinat que això ha estat possible perquè han actuat "sense diners però amb molta creativitat, com s'ha fet tradicionalment aquí".
El director executiu de Scytl --guanyadora el 2014--, Pere Vallès, ha afirmat que molta gent li pregunta perquè no situa la seva empresa a EUA si realment té la intenció d'entrar a l'índex borsari Nasdaq, però que ell respon que un dels motius per mantenir la seu a Barcelona és la "percepció de neutralitat que la gent té de Barcelona" per a àmbits tan complexos com la tecnologia per a processos electorals.
El director general d'Aranow, Jordi Cuixart --que també és el president d'Òmnium--, ha assenyalat que el fet d'etiquetar els productes com 'Made in Catalonia' va generar curiositat entre els seus clients i, a la pràctica, va ajudar que se'ls recordi millor.